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[Academic][학부]2019학년도 겨울계절수업 성적처리 일정 안내 / Winter 2019 Grade Posting Schedule
2020.01.09 Views 2716 학부
1. 성적공시 및 정정 일정
가. 성적입력: 1. 15(수) 09:00 ~ 1. 21(화) 08:30
나. 성적공시 및 정정: 1. 21(화) 09:00 ~ 1. 28(화) 16:00
다. 성적확정: 1. 28(화) 17:00
라. 재수강 선별 삭제: 1. 29(수) 16:00
2. 유의사항
1) 성적공시 전 Internet 강의평가 설문에 응답완료 후 성적조회를 할 수 있습니다. 조회 후 이상이 있을 경우 반드시 정정기간 내에 담당교수/강사에게 확인(정정)을 하시기 바랍니다.
2) 성적조회 URL : 성적조회시스템 (http://sugang.korea.ac.kr/grade/)
3) 성적조회시스템 로그인
※ 고려대학생 - 사용자ID : 학번 / 비밀번호 : KUPID비밀번호
※ 학점교류생 - 사용자ID : 고려대 임시 학번 / 비밀번호 : 주민등록번호 뒤 7자리
4) ‘I’학점으로 공시된 성적은 정정 마감일 이후에는 ‘F’학점으로 처리되오니, 반드시 정정 기간 내에 담당교수(강사)에게 확인(정정)을 하시기 바랍니다.
5) 지식포탈의 「수업>수강신청>수강신청 내역조회」에서 수강과목의 재수강을 확인한 후 이상이 있을 경우 1월 14일(화)까지 소속 학과(부) 행정실로 문의하시기 바랍니다.
6) 재수강 과목은 성적확정 후 재수강 선별작업을 거쳐 일괄 삭제되므로 재수강 삭제 처리된 성적은 1월 29일(수) 17시 이후에 확인하시기 바랍니다.
7) 「부정청탁 및 금품등 수수의 금지에 관한 법률」 제5조 내지 제7조에 근거, 교강사에게 대면(또는 온라인)으로 학생 본인(또는 제3자)이 채점상의 오류가 없음에도 성적변경(상향 또는 하향)을 요청하는 것은 부정청탁에 해당하며, 2회 이상 동일한 부정청탁을 받은 교원 및 강사의 경우 학교에 신고의무가 발생하므로, 성적확인 요청 외 성적변경 요청은 삼가바랍니다.
1. Grade Input and Revision
a. Due Dates for Grade: Jan 15th, 09:00 ~ Jan 21th 08:30
b. Grade Open to Students and Revision: Jan 21th, 09:00 ~ Jan 28th 16:00
c. Grade Confirmation: Jan 28th 17:00
d. Repeated Course Selective Deletion: Jan 29th 16:00
2. Notice
1) Students who complete online course evaluation for all courses in which they enrolled for the session have access to their preliminary grades.
2) Grade Review URL : http://sugang.korea.ac.kr/grade/
3) Log into Grade Review System
※ KU students - ID : Student Number, Password : KUPID password
※ Domestic exchange student
- ID : Temporary KU student number
- Password : 7 final digits of your Resident Registration Number
4) Grade "I" will be switched to "F" the day after Grade Confirmation. If you have inquiries regarding your grade(s), you should contact a professor or instructor during the ‘Grade Revision Period’.
5) If you repeated a course, please check the course again on the Course registration menu at [KUPID>Go to Class>]. If you find any mistakes in the course registration, you are kindly asked to report it to your affiliated college/school by Jan 14th.
6) If you repeated a course, the former grade will be erased through a screening procedure after the Grade Confirmation. You can check your new grade for this session after Jan 29th 17:00.
7) Pursuant to Articles 5, 6 and 7 of the Improper Solicitation and Graft Act, student requests done directly (or through a third party) face to face (or online) to faculty members and instructors to alter grades (either upward or downward) without an error in grading, constitute improper solicitation. Faculty members and instructors receiving the same improper solicitation for a second time are obligated to report to the college/school. You are kindly but firmly advised not to make requests to change grade(s). You may, however, request a faculty member or instructor to reconfirm your grade(s).