TOP

KUBS News

경영대 교수가 선정한 추천도서 20권

2008.03.27 Views 3079 정혜림

고려대학교 경영대학 교수들 이 경영대생을 위한 경영학 도서 20권을 선정했다. 선정 작업에 참여한 교수는 김동철, 류강석, 박찬수, 배종석, 서용무, 임호순, 이재혁, 정석우 교수 등이다. (아래 표)

 

도서 목록은 현재 대두되고 있는 경영학의 흐름을 이해하고 수업내용을 심화할 수 있는 책들로 구성됐다.

 

김희천 경영대학 부학장은“원서로 읽으면 영어실력을 향상시키고 경영학을 이해하는데 큰 도움이 될 것이다”며 “글로벌 리더로 성장할 고대 경영대생에게 지적 탐구의 즐거움을 제공할 책들을 골랐다”고 전했다.

 

(글 김선혜/경영신문 632호 전재)

 

 

 

 

 

 

순서

도서명

저자 

1

The Long Tail: Why the future of business is selling less of more

Anderson,C

2

Contagious success

Annunzio,S.&McGowan,S

3

Selling the Sizzle 2: The sequel The Magic +logic of entertainment marketing

Avrich, B

4

Understanding arbitrage: An intuitive approach to investment analysis

Billingsley,R.S

5

Barbarians at the Gate: The Fall of RJR Nabisco

Burrough, B., & Helyar, J.

6

Good to great: Why some companies make the leap and others don't

Collins, J. C.

7

Innovation and entrepreneurship: Practice and principles.

Drucker, P. F.

8

Lean Six Sigma for service

George, M. L.

9

Blink: The power of thinking without thinking.

Gladwell, M.

10

The Agenda: What every business must do to dominate the decade

Hammer, M.

11

Blue ocean strategy:

How to create uncontested market space and make the competition irrelevant.

Kim, W. C., & Mauborgne, R.

12

A random walk down wall street (4th ed.).

Malkiel, B. G.

13

The Accounting Game: Basic Accounting Fresh from the Lemonade Stand.

Mullis, D., Orloff, J., & Bograd, L.

14

The Resilient Enterprise: Overcoming Vulnerability for Competitive Advantage.

Sheffi, Y

15

Stocks for the long run:

The definitive guide to financial market returns and long-term investment strategies (3rd ed.).

Siegel, J.

16

The wisdom of crowds.

Surowiecki, J.

17

Wikinomics: How mass collaboration changes everything.

Tapscott, D., & Williams, A. D.

18

Process redesign: The implementation guide for managers.

Tenner, A. R., & DeToro, I. J.

19

Final Accounting: Ambition, Greed, and the Fall of Arthur Andersen.

Toffler, B. L., & Reingold, J.

20

Why we buy: The science of shopping

Underhill, P.