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학점인정

외국대학 과목검토 요청서

(Pre-exchange Course Review Request Form)

* 과목 검토는 매달 5일에서 15일까지 진행됩니다. (Course Review is regularly processed 5th through 15th of each month.)

성명(NAME) 학번(Student ID Number)
소속 대학(College)*

예)경영대학
e.g.)Business School

소속 학과(Department)*

예)경영학과
e.g.)Business

경영전공여부
(Business Major Type)
파견학기 (Exchange Period)
년(year)
학기(semester)
파견국가 (Exchange Country) 파견대학 (Exchange University)
휴대폰 번호 (Mobile Phone No.)*

Format)010-1234-5678

- -
이메일주소(E-mail)

과목검토 결과를 회신 받을 수 있는 이메일 주소 입력
Input the email address that you would like to receive course review result

학점인정과목 (Credit Transfer Course)
검토요청 교과목명

(Course Title to Review)

검토요청 이수구분¹

(Requesting Course Classification1)

외국대 학점

(Exchange University Credit)

변환 후 학점

(Credit after Transfer)

총 수업시수²

(total lecture hours)

경영대 유사과목/대체과목³

(Similar KUBS Course/To-be Substituted Course3)

경영대 학수번호

(KUBS Course Number)

첨부파일

(Syllabus)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  • ¹ 이수구분: 전공필수, 전공선택, 일반선택

    Course Classification: Major Required, Major Elective, General Elective

  • ²수업시수: 총 수업 시수 입력 (only face-to-face lecture)

    ex. 3 hours for 16 weeks = 48시간 tutorial, seminar 등의 instructor가 함께하는 강의 경우, 총 수업 시수 (lecture hours) 옆에 따로 기입 ex. 48hrs +seminar 20hrs

    *숫자 및 글자 입력 가능 Total lecture hours: please write down the total number of lecture hours ex. 3 hours per 16 weeks = 48 hours in total If you have a tutorial or seminar for the course, please write down the number of tutorial/seminar hours (only applicable the tutorial/seminar is taught by instructor) * You can put numbers and letter on this column.

  • ³ 대체과목: 파견교에서 수강한 과목이 대체되는 고려대학교 과목

    Course Replacement: Courses taken at exchange universities will be approved by replacing them with the courses offered at Korea University

  • 주차별 강의계획서와 수업시수가 반드시 포함되어 있어야 함.
    업로드시 파일에 과목명 기재 (예) Abroad University_international Marketing

    Syllabus must include weekly schedule and class hours.
    Include the course title on uploaded file (e.g.) Abroad University_International Marketin

외국대학 학점인정 개인정보수집이용 제공동의서

Consent Form for Collection and Use of Personal Information for Credit Transfer

1. 개인정보의 수집 항목(Personal information to be collected)

- 필수항목: 성명, 학번, 소속 대학, 소속 학과, 휴대폰 번호, 이메일, 파견학기, 파견국가, 파견 대학, 전공여부

Required information: Name, student ID number, college, department, cell phone number, email, exchange period, exchange country, exchange university, Business major type and etc.

2. 개인정보의 수집 목적(Purpose of collecting personal information)

- 교환학생 외국대학 이수학점 검토 및 학점인정 처리

Review and transfer of exchange students’ credits earned from exchange universities

3. 개인정보의 보유기간(Storage and period of use)

- 수집된 개인정보는 준영구로 보유합니다

Collected personal information shall be stored semi-permanently  

4. 동의를 거부할 권리 및 동의 거부에 따른 불이익(Right to deny)

- 귀하는 상기 동의를 거부할 수 있습니다. 다만 이에 대한 동의를 하시지 않을 경우에는 교환학생 과목검토시 어려움이 있을 수 있습니다.

You have the right to deny the collection and use of personal information. However, there could be difficulty in transferring course credits from the exchange university.

개인정보 수집 및 이용

Collection and Use of Personal Information

개인정보 수집 및 이용목적에 동의하십니까?

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