뉴스
공지사항
2018학년도 제 2학기 일반대학원 학위청구논문 심사 안내(2018 Fall Semester Graduate School Notices on Examination of Degre
2018.10.10 Views 5394 경영대학
2018학년도 제 2학기 일반대학원 학위청구논문 심사 안내
1. 주요일정 및 관련 사항
- 학위청구논문 심사를 인터넷으로 신청하고 서류제출기간에 관련서류를 경영학과행정실(경영본관 304호)에 제출
- 인터넷 신청을 하지 않은 경우 학위청구등록금 및 심사료 고지가 불가하오니 반드시 인터넷신청을 해야 함
가. 학위청구논문 신청 자격 요건
구분 | 석사 | 박사 | 석·박사통합 |
수료요건 | 전공과목 24학점 연구지도 8학점 지도교수지정과목 |
전공과목 36학점 연구지도 8학점 지도교수지정과목 |
전공과목 54학점 연구지도 16학점(12학점) 지도교수지정과목 |
취득예정도 가능함 | |||
논문제출자격요건 | 외국어시험 및 종합시험은 요건을 충족하여 합격해야 함 인권과 성평등 교육 수강한자 (2017년 1학기 입학자부터) |
||
SCI급 국제저명학술지나 한국연구재단 등재지(비자연계의 경우 등재후보지도 가능) 게재 증명서(혹은 acceptance letter) 1부(2009년 9월 입학자부터) | |||
학과내규 충족 | |||
논문 제출연한 | 입학년도로부터 6년 이내 | 입학년도로부터 10년 이내 | 입학년도로부터 12년 이내 |
※ 인권과 성평등 교육 수강 방법 : 블랙보드 접속 > 코스검색→[법정의무] > [대학원생]코스ID 클릭 후 등록 >
‘인권과 성평등 교육' 코스에서 해당 교육 수강 가능
[문의] 블랙보드 시스템 이러닝지원팀 02-3290-1585
나. 학위청구논문 심사 인터넷 신청기간 : 2018년 10월 22일(월) ~ 10월 25일(목) 16:00
다. 신청방법 : 포탈로그인 > 학적/졸업 > 논문심사 > 학위청구논문심사 신청
라. 등록금 납부기간 (학위청구등록금) : 11월 1일(목) ~ 2일(금) 16:00
1) 수업료의 7% 또는 (정규등록기간 2% 선납자) 수업료의 5% 추가 납부
2) 학위청구논문 수료연구등록금은 학위청구논문 심사 인터넷신청을 한 학생만 납부할 수 있음
3) 정규학기 재학생의 경우 별도의 추가등록이 필요 없음(*수료생은 필히 학위청구등록하여야 함)
마. 심사료 납부기간 : 11월 1일(목) ~ 2일(금) 16:00
1) 인터넷심사신청 기간에 신청 후 심사료 납부기간에 심사료고지서를 출력하여 가상계좌에 납부함.
2) 고지서출력(심사료 납부계좌 확인) : 포털 >학적/졸업>학위청구논문 심사신청>심사료고지서출력
학위청구논문심사신청에서 신청대상자가 아니라고 뜨는 경우 인터넷브라우저 모두 종료(창을 완전히 닫은 뒤)한 뒤 다시 로그인 해야 함
소속대학 |
은행명 |
계좌번호 |
경영대학 |
하나 |
가상계좌 |
2. 논문심사신청서류 제출
가. 제출기간 : 10월 24일(수) ~ 25일(목)
나. 제출서류 : 아래의 논문 및 서류를 경영학과행정실에 제출
① 심사위원 추천서 및 심사위원 명단은 지도교수님이 작성
② 심사신청서에 담당자 확인은 경영학과행정실에서 확인하며, 학과주임날인은 학과행정실에서 일괄적으로 처리함.
③ 심사용 논문 1부는 지도교수님께 직접 전달, 나머지는 경영학과행정실에서 심사위원께 전달함
④ 논문심사신청서는 인터넷 신청후 출력
⑤ 심사신청서 및 첨부화일 경영학과행정실에 제출( 첨부화일 작성예시참조)
* 포탈에서 신청한 심사신청서의 문자 출력에 이상이 있을 시, 크롬 브라우저가 아닌 인터넷 익스플로러로 다시 시도해주세요.
구 분 |
석 사 |
박 사 |
비 고 |
|
심사용 논문 |
- 지도교수 각 1부 - 경영학과행정실 2부 |
- 지도교수 각 1부 - 경영학과행정실 4부 |
가제본논문 |
|
학 위 청 구 논 문 양 식 |
심사신청서 |
인터넷 신청 후 출력 |
|
|
제출승인서 |
|
- 추천요지는 지도교수가 작성 |
별도양식 |
|
심사위원 추천서 |
-추천은 지도교수가 함 -지도교수, 학과주임 날인 |
별도양식 |
||
외부심사위원 주소록 |
인적사항, 은행명(계좌) 등을 정확히 기입 |
심사료지급 |
||
심사결과 |
심사위원장과 심사위원이 논문심사페이지에 직접 입력 |
2018학년도 2학기 |
||
첨 부 물 |
|
SCI급 국제저명학술지나 한국연구재단 등재지(비자연계의 경우 등재후보지도 가능) 게재 증명서(혹은 acceptance letter) 1부(2009년 9월 입학자부터) |
|
|
학위청구논문 연구윤리 준수확인서(소정양식) |
||||
심사료 |
일 반 |
150,000원 |
500,000원 |
가상계좌 납부 |
학연산 |
200,000원 |
600,000원 |
3. 논문 심사결과 및 심사요지 등 입력 : 12. 7(금)까지
최종 논문심사 완료 후 심사위원장과 심사위원이 심사결과 및 심사요지를 논문심사페이지에 입력함
* 자세한 내용은 논문심사입력 매뉴얼 참조
4. (도서관홈페이지)논문업로드 : 2018. 12. 26.(수) ~ 2019. 1. 4(금)
이용자서비스>학위논문제출">http://library.korea.ac.kr>이용자서비스>학위논문제출
5. (도서관)완제본논문 사본, (경영학과행정실) 학위논문제출확인증, 완제본논문 속지복사본(속표지면+심사완료검인표지면) 및
학위청구논문 표절 검사 결과 확인서 제출 : 2019. 1. 3(목) 〜 4(금)
6. 유의사항
가. 완제본논문 작성요령
: 지식기반포탈시스템(Kupid)의 「지식관리>기획지식>규정>학칙」 및 대학원홈페이 지의「학사안내 >학칙 및 제규정 >
일반대학원 시행세칙」 제4장 제2절 '학위논문 심사' 참조(판형은 4・6배판임)
나. 접수된 논문심사신청서 및 심사료는 어떠한 경우에도 반환이 불가능함.
다. 논문제목 변경
1) 완제본논문과 ‘논문심사신청서’의 논문제목이 일치하여야 하며, 변경 시 '논문심사신청서'의 제목을 포털에서 수정해야함
(단, 최종심사전까지만 제목 수정이 가능함)
2) 변경방법 : 포탈 로그인>학적/졸업>논문심사>학위청구논문심사 신청>논문제목 변경 후 저장
라. 완제본 논문제출
① 도서관 홈페이지(http://library.korea.ac.kr)의 「이용자서비스>학위논문제출」에 논문을 Up-load 하고, "학위논문제출 확인증"을 출력하여
지정된 도서관에 "완제본논문"을 제출 후 확인증에 날인 받음.
② 경영학과행정실에 ‘학위논문제출 확인증’, ‘완제본논문 속지복사본(속표지면+심사완료 검인표지면)','학위청구논문 표절 검사 결과 확인서'를
제출.(해당 서류 미제출시 논문 불합격 처리됨)
5) 제출기한 엄수
: 제출기한을 넘긴 심사서류와 완제본논문은 접수하지 않으며, 2019. 1. 4(금)까지 ‘학위논문제출 확인증’,
‘완제본논문 속지복사본’'학위청구논문 표절 검사 결과 확인서'를 제출하지 않을 경우 불합격으로 처리함.
6) 학위청구논문 표절 검사 결과 확인서 작성 요령은 고려대학교 도서관-연구지원서비스 - 표절관리 Tirnitin (https://library.korea.ac.kr/link/html/useTurnitin)과 붙임의 표절검사확인(Turnitin) 매뉴얼(학생용)을 참고.
2018. 10
대학원장
2018 Fall Semester Graduate School
Notices on Examination of Degree Dissertations
A. Important Dates and Related Notices
- Apply for examination of degree dissertations online and submit the required documents to the
administration office of the corresponding department within the document submission period
- Degree candidates must apply online to receive notifications regarding degree dissertation tuition and
examination fees
1) Eligibility Requirements to Submit Dissertation for Examination
Classification | Master’s | Doctoral | Integrated Master’s-Doctoral |
Requirement for Completion | Major Courses: 24 credits Research Courses: 8 credits Advisor Designated Courses |
Major Courses: 36 credits Research Courses: 8 credits Advisor Designated Courses |
Major Courses: 54 credits Research Courses: 16 (12) credits Advisor Designated Courses |
Those expecting to earn the above are also eligible.( within the current semester) | |||
Requirement for Dissertation Submission | Fulfillment of the requirements for and passing of the Foreign Language and Comprehensive Examinations Completion of the Human Rights & Gender Equality course (applicable to those who enrolled from the spring 2017 semester onward) |
||
One copy of Certificate of Publication (or acceptance letter) from SCI-level renowned international journals or Korea Citation Index (KCI) Korean journals (KCI candidate journals are accepted for non-science & engineering fields): applicable to those who enrolled from September 2009 onward | |||
Satisfaction of department bylaws | |||
Deadline for Dissertation Submission | Within 6 years from the year of admission | Within 10 years from the year of admission | Within 12 years from the year of admission |
Step 1. Proceed through Blackboard > Course Search > Statutory Duty > (Graduate Students)
Course ID > Register
Step 2. Take the Human Rights & Gender Equality course
Contact: Blackboard System E-learning Support Team 02-3290-1585 should you experience difficulties
2) Online Application Period for Examination of Degree Dissertations :
October 22 (Mon.) ~ October 25 (Thu.) 4:00 PM
3) Application Method: Portal Login > Registration and Graduation > Evaluation for Thesis > Evaluation of Thesis (Masters and Doctoral)
4) Degree Dissertation Tuition Payment Period: November 1 (Thur.) – November 2 (Fri.) 16:00
1. Pay an additional 7% or 5% (applicable to those who have pre-paid 2% during the regular registration period) of the tuition fee
2. Only those who have completed the online application for dissertation examination should pay the degree dissertation completion tuition fee.
3. Additional registration is not necessary for those enrolled in the regular semester (additional registration is required for those who have completed the program).
5) Examination Fees Period: November 1 (Thur.) – November 2 (Fri.) 16:00
6) Examination Fees
1 After applying, print out your bill and pay the examination fee at KEB Hana Bank
during the payment period.
2 Printing the bill (remember to check the payment account): Proceed through Portal > School Register/Graduation > Apply for the Dissertation Examination > Print out the examination fee bill
If the error message “not valid candidate” appears after clicking Apply for the Degree Dissertation Examination, close all Internet browsers and re-log in.
3 Departments of the College of Medicine and at Sejong campus must pay through the designated
account instead of the virtual account number, and the name of the depositor should be the name
of the student followed by the last three digits of their student number.
B. Submission Documents
1) Submission Period: October 24 (Wed.) ~ October 25 (Thu.) 4:00 PM
2) Submission Documents: Submit the dissertation and following documents to the administration office of the corresponding department .
- Recommendation from an examination committee member and the list of examination committee members must be written by the academic advisor.
- Confirmation from the person in charge of the dissertation examination request form must be verified at the administration office of the corresponding department.
- One copy of the dissertation for examination needs to be delivered directly to the academic advisor. The remaining copies will be delivered to the committee members by the administration office of the corresponding department.
- The request form for dissertation examination printed from the portal and all the attached documents must be submitted to the administration office of the corresponding department.
- After receiving the application form and supporting documents from the applicant, the department administration office delivers the dissertation and screening guideline to the chair and members of the examination committee.
Category | Master’s Program | Doctoral Program | Notes | |
Dissertation for Examination | 1. One copy for academic advisor 2. Two copies for the administration office of the corresponding department |
1. One copy for academic advisor 2. Four copies for the administration office of the corresponding department |
Temporarily-bound dissertation | |
Documents for Examination of Degree Dissertations | Request for Dissertation Examination and Approval for Submission of Dissertation | Print out after applying online | ||
Request for Dissertation Examination | Print out after applying online | |||
Approval for Submission of Dissertation | 1. Recommendation from academic advisor 2. Signature and seal from academic advisor, a professor from the same department, and the head of the department |
Separate form | ||
Recommendation from the Dissertation Examination Committee | 1. Recommendation from academic advisor 2. Signature and seal from academic advisor and the head of the department |
file
|