TOP

공지사항

2018학년도 제1학기 일반대학원 학위청구논문 심사 안내

2018.03.20 Views 6999 경영대학


2018학년도 제 1학기 일반대학원 학위청구논문 심사 안내


학위청구논문 심사를 인터넷으로 신청하고 서류제출기간에 관련서류를 경영학과행정실(경영본관 304호)에 제출


가. 주요일정  관련 사항

  1) 학위청구논문 심사 인터넷 신청기간

    -  신청기간 : 2018년 3월 12일(월) ~ 4월 11일(수) 16:00

  2) 신청방법 : 포탈로그인 > 학적/졸업  > 논문심사  > 학위청구논문심사 신청

  3) 등록기간  :  4월 18일(수) ~ 4월 19일(목) 16:00 (수업료의 7% 또는 수업료의 5% 추가 납부)

  4) 심사료납부기간 :  4월 18일(수) ~ 4월 19일(목) 16:00

      -  인터넷심사신청 기간에 신청 후 심사료 납부기간에 심사료고지서를 출력하여 가상계좌에 납부함.

      * 고지서출력은 포털>학적/졸업>학위청구논문 심사신청>심사료고지서출력에서 출력가능

     (학위청구논문심사신청에서 신청대상자가 아니라고 뜨는 경우 인터넷브라우저 모두 종료(창을 완전히 닫은 뒤)한 뒤 다시 로그인 해야 함)

소속대학

은행명

계좌번호

경영대학

하나

가상계좌

나. 논문심사신청서류 제출

  1) 제출기간 :  4 18일(수) ~  4월 19일(목)

     : 아래의 논문 및 서류를 경영학과행정실에 제출

    ① 심사위원 추천서 및 심사위원 명단은 지도교수님이 작성

    ② 심사신청서에 담당자 확인은 경영학과행정실에서 확인하며, 학과주임날인은 학과행정실에서 일괄적으로 처리함.

    ③ 심사용 논문 1부는 지도교수님께 직접 전달, 나머지는 경영학과행정실에서 심사위원께 전달함

    ④ 논문심사신청서는 인터넷 신청후 출력

    ⑤ 심사신청서 및 심사결과보고서의 첫페이지부터 마지막 페이지까지 본인 기재사항등 모두 경영학과행정실에 제출하면 
          경영학과행정실에서는 안내문 또는 심사용논문과 함께 심사위원장과 심사위원에게 심사결과보고서 부분을 전달함( 첨부화일 작성예시참조)

    * 포탈에서 신청한 심사신청서의 문자 출력에 이상이 있을 시, 크롬 브라우저가 아닌 인터넷 익스플로러로 다시 시도해주세요.

 

 

 

 

심사용 논문

- 지도교수 각 1부

- 경영학과행정실 2부

- 지도교수 각 1부

경영학과행정실 4부

가제본논문

심사신청서

인터넷 신청  출력

 

제출승인서

 

- 추천요지는 지도교수가 작성
- 지도교수,학과주임날인

별도양식

심사위원

추천서

-추천은 지도교수가 함

-지도교수, 학과주임 날인

별도양식

외부심사위원

주소록

인적사항, 은행명(계좌) 등을 정확히 기입

심사료지급
관련

심사결과보고서

청구학위, 학과, 학번, 지도교수, 전공, 성명, 논문제목을 기록

심사위원장이 작성

  

 

SCI급 국제저명학술지나 한국연구재단 등재지(비자연계의 경우 등재후보지도 가능) 게재 증명서(혹은 acceptance letter) 1부(2009년 9월 입학자부터)

 

학위청구논문 연구윤리 준수확인서(소정양식)

심사료

 

150,000원

500,000원

가상계좌 납부

학연산

200,000원

600,000원


 1) 심사위원 추천서 및 심사위원 명단은 지도교수님이 작성
 2) 심사신청서에 담당자 확인은 경영학과 행정실에서 확인
 3) 심사용 논문 1부는 지도교수님께 직접 전달, 나머지는 소속학과 행정실에서 심사위원들에게 전달함
 4) 포털에서 출력한 심사신청서와 첨부된 나머지 서류를 모두 소속학과 행정실에 제출하면
     학과 행정실에서는 안내문 도는 심사용논문과 함께 심사위원장과 심사위원에게 심사결과보고서 부분을 전달함.

다. 논문심사 결과보고서  심사요지  제출 :   6. 8(금)까지

   - 최종 논문심사 완료 후 심사위원장이 심사결과 및 심사요지를 기재하여 경영학과행정실에 제출함.


라. (도서관홈페이지)논문업로드 : 2018. 6. 25.(월) ~ 2018. 7. 6(금)

이용자서비스>학위논문제출">http://library.korea.ac.kr>이용자서비스>학위논문제출

                                                                                         

마. (도서관)완제본논문 사본, (경영학과행정실) 학위논문제출확인증, 완제본논문 속지복사본(속표지면+심사완료검인표지면) 및
     학위청구논문 표절 검사 결과 확인서
 제출  :  2018. 7. 5(목) 〜 6(금)

 

바. 유의사항

  1) 완제본논문 작성요령

       :  지식기반포탈시스템(Kupid)의 「지식관리>기획지식>규정>학칙」 및 대학원홈페이 지의「학사안내 >학칙 및 제규정 >
          일반대학원 시행세칙」에 있는 ‘일반대학원 시행세칙’ 제 4장 제2절 ‘학위논문 심사’ 참조. (판형은 4・6배판임)

  2) 접수된 논문심사신청서 및 심사료는 어떠한 경우에도 반환이 불가능함.

  3) 논문제목 변경

     :  완제본논문과 ‘심사결과보고서’의 논문제목이 일치하여야 하며, 변경시 심사결과보고서’ 의 제목을 수정하고
        심사위원장이 날인하여야 함.

  4) 완제본 논문제출

      ① 도서관 홈페이지(http://library.korea.ac.kr)의 「이용자서비스>학위논문제출」에 논문을 Up-load 하고, "학위논문제출 확인증"을 출력하여
            지정된 도서관에 "완제본논문"을 제출 후 확인증에 날인 받음.

      ② 경영학과행정실에 ‘학위논문제출 확인증’, ‘완제본논문 속지복사본(속표지면+심사완료 검인표지면)','학위청구논문 표절 검사 결과 확인서'를
            제출.(해당 서류 미제출시 논문 불합격 처리됨)

  5) 제출기한 엄수
 

     : 제출기한을 넘긴 심사서류와 완제본논문은 접수하지 않으며, 2018. 7. 6(금)까지 ‘학위논문제출 확인증’,
       ‘완제본논문 속지복사본’'학위청구논문 표절 검사 결과 확인서'를 제출하지 않을 경우 불합격으로 처리함.


  6) 학위청구논문 표절 검사 결과 확인서 작성 요령은 고려대학교 도서관-연구지원서비스 - 표절관리 Tirnitin (https://library.korea.ac.kr/link/html/useTurnitin)과 붙임의 표절검사확인(Turnitin) 매뉴얼(학생용)을 참고. 
 

2018. 3

대학원장


 

2018 Spring Semester Graduate School
 
Examination of Thesis
 


 
A. Important Dates:

- Make an online application for a thesis examination, and submit the required documents to the KUBS Department office (KUBS main building 304) during the document submission period.

1) Online Application Period for an Examination of Thesis: 
March12, 2018 (Monday) - April 11, 2018 (Wednesday) 4:00 PM
 
2) Online Application: Log on to Portal > Registration and Graduation > Examination of Thesis > Examination of Thesis (Masters and Doctoral)
 
3) Application Period
: April 18, 2018 (Wednesday) - April 19, 2018 (Thursday) 4:00 PM
 
4) Payment of Examination Fee: April 18, 2018 (Wednesday) - April 19, 2018 (Thursday) 4:00 PM
Once you made an online application, print out the invoice and pay the fee to KEB Hana Bank during the above period.

 
College Bank Account No.
Business KEB Hana Bank Virtual payment account (temporary)


B. Document Submission
1) Submission Period: April 18, 2018 (Wednesday) ~ April 19, 2018 (Thursday) 
2) Required Documents: Submit the following documents and your thesis to the KUBS Department office (KUBS main building Rm304).

① ‘Recommendation letter from the School Postgraduate Research Committee’ and ‘List of members of the School Postgraduate Research Committee’ by your academic advisor
Your ‘Application for a thesis examination’ must be confirmed by the KUBS Department office, the office will be in charge of your program director’s signature and seal on your application.
One copy of your thesis must be submitted to your academic advisor. You are required to submit the rest to the KUBS Department office, who will pass them to the School Postgraduate Research Committee.
④ Once you complete the online application, print out the completed application form and submit it to the KUBS Department Office.
⑤ Make sure to fill out correct details on Application and Outcome of a Thesis Examination forms, submit them to the KUBS Department Office. The Office will then pass the required documents to the School Postgraduate Research Committee.

* Please log on to the website using the Internet Explorer, otherwise you may have technical problems.

 
Category
Master’s Program
Doctoral Program
Notes
Examination for a Thesis
1. One copy to
academic advisor
2. Two copies to the KUBS Department office
1. One copy to academic
advisor
2. Four copies to the KUBS Department office 
Provisional copy of your  thesis (binding)
Documents for Examination of a Thesis
Application for
a Thesis Examination
Print out after online application
 
Approval of
Your Application
 
1. Recommendation letter from academic advisor
2. Signature and seal from academic advisor and program director
Format Available
Recommendation from the School Postgraduate Research Committee
1. Recommendation letter from academic advisor
2. Signature and seal from academic advisor and program director
Format Available
Contact details of the external member of the Committee
Fill out correct personal details and bank account details
Examination fee payment
Report of a Thesis Examination
Fill out correct details of your degree, department, student number, academic advisor, major, name, and the title of your thesis
To be complete by the Chair of  examination committee
Attachments
 
A certificate of publication (a copy) from one of the journals listed in the Science Citation Index (SCI) or in publications of the National Research Foundation of Korea as well as expanded publications (excluding science majors) (applicable to students admitted beginning fall semester, 2009)
 
Confirmation of Compliance with Research Ethics for Degree Thesis (Prescribed Form)
Examination Fee
General
150,000 KRW
500,000 KRW
Payment
 through the temporary virtual account
 
Academy-Research-Industry
200,000 KRW
600,000 KRW


https://library.korea.ac.kr/link/html/useTurnitin​6) Please refer to below link for the instructions on how to fill out a report on thesis plagiarism check result: 

, 2018. 6Documents or thesis submitted after the indicated dates will NOT be considered. The thesis will therefore be marked fail if any of the required documents have not been submitted by Friday, July
5) Make sure to submit the documents on time:

Submit the confirmation page and a copy of the title and signed page on the final copy of the thesis to the KUBS Department office.
under User Service > Submit Thesis, print out the confirmation page and have it sealed after submitting the final copy of the thesis to the designated library.) http://library.korea.ac.kr( Upload the thesis on the library homepage
4) Submission of the Final Copy of the Thesis:

The title on the final copy of thesis should match the title indicated in the final report of the thesis examination. In case of a change in the title of the thesis, the title must be updated in final report of thesis examination and approved by the Chair of the School Postgraduate Research Committee.
3) Changing the title of thesis:

Once submitted, the application form and examination fees are NOT refundable. 2)

Refer to Chapter 4 Section 2, Examination of a Thesis, in the Constitution of the Graduate School – Detailed Enforcement Regulations for the Graduate School (the size of provisional thesis should be 4 x 6 binding).
1) Writing Guide for the Final Copy of the Thesis:

F. Important Notes

 
by July 5, 2017(Thursday) - July 6, 2018(Friday)  a report on thesis plagiarism check result’ to the KUBS Department office:E. Submit Final Copies of the thesis to the Library. Submit a copy of the title and signature pages of thesis, and ‘


>User Service > Submit Thesishttp://library.korea.ac.kr , go to User Service > Submit Thesis > )http://library.korea.ac.kr(On the library homepage
June 25, 2018 (Monday) - July 6, 2018 (Friday) D. (Library Homepage) Online Uploading of the Thesis:
 
- After the final decision, the Chair of the School Postgraduate Research Committee will record the outcome including comments, which will be sent to the KUBS Department office.
by June 8 (Friday)C. Submission of the Result of a Thesis Examination:
 

  
 
March 2018
 
Dean of the Graduate School