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논문

고려대학교 4단계 BK21 경영학교육연구단 사업성과

4차년도(2023.03~2024.02)

  • Taehoon Park, Martin Hemmert (2023) IKEA Korea Ltd.: Renewing Success in a Turbulent Environment
    IVEY PUBLISHING
  • Martin Hemmert, dam R. Cross, Ying Cheng, Jae-Jin Kim, Masahiro Kotosaka, Franz Waldenberger, Leven J. Zheng (2023) Environmental uncertainty and the entrepreneurial orientation–performance relationship among East Asian new technology–based frms: an institutional perspective
    ASIAN BUSINESS & MANAGEMENT
  • 권수영, 김용미 (2023) 물적분할 후 신설 자회사의 상장: LG에너지솔루션 사례를 중심으로
    회계저널
  • 김혜선, 김효은, 김기훈 (2023) 디지털 피킹 시스템을 위한 연관 분석 기반의 상품 배치
    한국생산관리학회지
  • 편제범, 김대수, 나진성 (2023) EU 공급망 실사법의 이해와 전략적 대응에 대한 고찰
    한국생산관리학회지
  • Thomas Y. Choi, Daesoo Kim, Seung Ho Yoo (2023) Reacting to a Large-Scale UNK-UNK during Its Initial Onset: Fast Response and Retrospective Sensemaking in South Korea
    WSEAS TRANSACTIONS ON BUSINESS AND ECONOMICS
  • 안지수, 김배호, 황인준 (2023) 하방꼬리위험이 국내 회사채 투자수익률 횡단면에 미치는 영향
    재무관리연구
  • Yong-Wan Park, Paul M. Herr, Byung Cho Kim (2023) Meaningless procedures can be meaningful for information security: consumer use of single and multiple cues in information security inferences
    MARKETING LETTERS
  • Byung Cho Kim, Hyeokkoo Eric Kwon, YoungOk Kwon, Dongwon Lee, Kyu-Min Lee (2023) Illusion of diffusion: A percolation perspective on social structure and segregation in Twitter networks
    COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
  • Mikeum Kim, Byung Cho Kim (2023) 지각된 소비자 효율에 따른 제로웨이스트 경영의 실행 가능성
    경영학연구
  • Da Yeon Kim, Sang Yong Kim (2023) Investigating the effect of customer-generated content on performance in online platform-based experience goods market
    JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES
  • 이은의, 육혜연, 김상용 (2023) 마케팅 역량과 기업성과: 유통채널 관리역량과 기업혁신과의 관계에서 시장감지역량과 고객관계 관리역량의 매개 효과를 중심으로
    마케팅연구
  • Mengjin Gao, Young-Kyu Kim (2023) Should I Stay or Should I Go? The Location Choice of Dual-embedded Entrepreneurs
    전략경영연구
  • Jinhyeok Ra, Woochan Kim (2023) Perils of limiting the coverage of mandatory pay disclosure: The Korean experience
    JOURNAL OF BUSINESS FINANCE & ACCOUNTING
  • 김부식, 김우찬, 이용준 (2023) 의무공개매수제도 도입이 지배의 사적이익에 미치는 영향 분석
    재무연구
  • Bernard Black, Antonio Gledson de Carvalho, Woochan Kim, Burcin Yurtoglu (2023) How useful are commercial corporate governance ratings? Evidence from emerging markets
    JOURNAL OF CORPORATE FINANCE
  • Chul Kim, Adam N. Smith, Jaehwan Ki, Greg M. Allenby (2023) Outside good utility and substitution patterns in direct utility models
    JOURNAL OF CHOICE MODELLING
  • Minkyu Shin, Jiwoong Shin, Soheil Ghili, Jaehwan Kim (2023) The Impact of the Gig Economy on Product Quality Through the Labor Market: Evidence from Ridesharing and Restaurant Quality
    MANAGEMENT SCIENCE
  • 안유연, 한승수, 김진배 (2023) 최고경영자의 자기과신 성향과 성과 - 보상 민감도
    회계저널
  • Seonhyeon Kim, Ephraim Kwashie Thompson, Changki Kim (2023) Credit rating and managerial behavior in investment decision making: Evidence from the Korean market
    JOURNAL OF BEHAVIORAL AND EXPERIMENTAL FINANCE
  • 박태순, 김경현, 나현승 (2023) 인수합병 대가 지불수단 선택의 결정요인과 공시효과
    재무관리연구
  • Gangseog Ryu, Boha Kim, Kikyoung Park (2023) Anti-counterfeiting advertisements for luxury brands in the post pandemic era: Roles of message type, visual presentation mode, and self-construal
    JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES
  • Jiyoung Shin, Jon Jungbien Moon, Jingoo Kang (2023) Where does ESG pay? The role of national culture in moderating the relationship between ESG performance and financial performance
    INTERNATIONAL BUSINESS REVIEW
  • Yuxian Xiao, Haitao Yin, Jon J. Moon (2023) Coping with Externally Imposed Energy Constraints: Competitiveness and Operational Impact of China’s Top-1000 Energy-Consuming Enterprises Program
    ENERGY JOURNAL
  • 박경서, 정찬식 (2023) 국내기업의 합병 후 장기성과에 관한 연구
    한국증권학회지
  • Mingjie Fang, Feng Liu, Shufeng (Simon) Xiao, Kwangtae Park (2023) Hedging the bet on digital transformation in strategic supply chain management: a theoretical integration and an empirical test
    INTERNATIONAL JOURNAL OF PHYSICAL DISTRIBUTION & LOGISTICS MANAGEMENT
  • 양재용, 박광태 (2023) 플랫폼 경제의 문제점과 개선방안에 관한 연구: 플랫폼 비즈니스 수익모델 프레임워크를 중심으로
    기업경영연구
  • Mingjie Fang, Feng Liu, Kwangtae Park (2023) Is inventory performance helping to improve SME credit ratings? The moderating role of supply chain concentration
    APPLIED ECONOMICS LETTERS
  • Wenzhou Zheng, Anurag Agarwal, Kwangtae Park (2023) The Antecedents of Consumer’s Perceived Value and Repurchase Intention in the O2O Food Delivery Service Value Chain
    서비스 연구
  • 박진수, 조부연, 박광태 (2023) Effect of the Green Supply Chain Management on the Environmental Performance: The Moderating Effect of Institutional Pressure
    인터넷전자상거래연구
  • 박찬수, 이상아 (2023) 인플루언서의 컨셉트가 소비자 반응에 미치는 영향: 고급 컨셉트와 대중적 컨셉트의 비교
    상품학연구
  • 배길수, 최승욱 (2023) 한시적 업무정지제재가 회계법인의 감사품질, 감사시간, 감사보수 및 시장점유율에 미친 영향: A회계법인의 사례 분석
    회계ㆍ세무와 감사 연구
  • Seunghyun Cho, Jinhan Pae, Choong-Yuel Yoo (2023) Brand Royalty Flows within Large Business Groups: The Effect of Holding Company Structure and Related Party Transactions Committees
    JOURNAL OF BUSINESS FINANCE AND ACCOUNTING
  • Kyongsun Heo, Jinhan Pae (2023) Labour unions and corporate pension policy
    INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED ECONOMICS, FINANCE AND ACCOUNTING
  • 석관호, 이미라, 주소현, 차경욱, 추호정 (2023) 대학생 소비자의 MBTI 유형과 소비자행동의 연관성에 관한 연구: 구매행동 특성, 소셜네트워크 서비스(SNS) 이용동기, 소비자 라이프스타일을 중심으로
    소비문화연구
  • 석관호 (2023) DRM 패러다임을 이용한 소비자 제품 지식구조 탐색과 허위기억의 형성
    소비자학연구
  • 석관호 (2023) 컨조인트 연구의 맥락효과: 응답과업과 속성범위 효과를 중심으로
    마케팅연구
  • 장윤정, 석관호 (2023) 기부자의 정치성향이 수혜자 인식가능성 효과에 미치는 영향
    소비자학연구
  • Kwanho Suk, Triza Mudita (2023) Effects of donation collection methods on donation amount: Nudging donation for the cause and overhead
    PSYCHOLOGY & MARKETING
  • Kwanho Suk (2023) Attribute Resemblance and Preference for Products: Moderating Effect of Attribute Familiarity
    아시아마케팅저널
  • Ji Ho Kwon, Bumjean Sohn (2023) The ICAPM and Empirical Pricing Factors: A Simulation Study
    FINANCE RESEARCH LETTERS
  • Muhammad Ali, Duckjung Shin, Yang Yang (2023) The impact of management gender diversity on productivity: The contextual role of industry gender composition
    AUSTRALIAN JOURNAL OF MANAGEMENT
  • Kim, Kawon, Ahn, Yoojung, Oh, Soojin (2023) Igniting social entrepreneurial intention through entrepreneurial social framing: Psychological effects of audience moral elevation and communal narcissism
    JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
  • 안하은, 유승원, 김선미 (2023) 공공부문 내부통제 운영에 대한 문헌검토: 운영현황 및 운영효과를 중심으로
    정부회계연구
  • 조현진, 유승원 (2023) 물적분할이 재무분석가 이익예측정확성에 미치는 영향: 한국 물적분할 사례를 중심으로
    회계저널
  • Kate Jeonghee Byun, Jimi Park, Shijin Yoo, Minhee Cho (2023) Has the COVID-19 pandemic changed the influence of word-of-mouth on purchasing decisions?
    JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES
  • Minyoung Noh, Jimi Park, Shijin Yoo (2023) Strategic emphasis and accounting conservatism
    MANAGERIAL FINANCE
  • 조아현, 유시진 (2023) 다중투표 시스템이 고객 참여에 미치는 영향
    서비스 연구
  • 왕연상, 유용근, 이상혁 (2023) 회계법인 특성이 피감사기업의 자기자본비용에 미치는 영향
    회계정보연구
  • Sompong Pornupatham, Hun-Tong Tan, Thanyaluk Vichitsarawong, G-Song Yoo (2023) The Effect of Cash Flow Presentation Method on Investors' Forecast of Future Cash Flows
    MANAGEMENT SCIENCE
  • 김단비, 권오홍, 윤성수 (2023) 재고자산 발생액의 증가시기에 따른 지속성 차이와 시장이상현상
    회계학연구
  • 두서영, 윤성수 (2023) 준수 또는 설명 방식에 따른 기업지배구조 핵심지표 미준수 사유의 설명과 기업가치 간 관계
    회계정보연구
  • 권오홍, 김단비, 윤성수, 문형구 (2023) 제약 바이오 기업의 연구개발비 회계처리 감독지침이 신규상장 기업들의 공모가 저평가에 미치는 영향
    회계정보연구
  • 권오홍, 김단비, 윤성수 (2023) 기업 특성과 이자 지급액 활동 분류가 영업현금흐름의 주가 설명력에 미치는 영향
    대한경영학회지
  • 정예지, 윤성아 (2023) 제품 희소성 메시지와 메시지 색상이 소비자 제품태도에 미치는 영향
    소비자학연구
  • Namwon Kim, Kyuhan Lee, Jaehwan Lee, Jihae Suh (2023) The motivation to work in an online platform economy money-view or self-view?
    CURRENT PSYCHOLOGY
  • Kyuhan Lee, Sudha Ram (2023) Explainable Deep Learning for False Information Identification: An Argumentation Theory Approach
    INFORMATION SYSTEMS RESEARCH
  • 조예슬, 이동섭, 노관종 (2023) 업무 부하와 소진, 그리고 직무 만족: 결혼 만족의 조절 역할
    인사조직연구
  • 백민아, 김정하, 이동원 (2023) 메타버스 투자 추진이 기업 가치에 미치는 영향 분석: 이벤트 연구 방법론
    경영정보학연구
  • Lin Wang, Jeongha Kim, Dongwon Lee (2023) The Effect of Electronic Word of Mouth from Different Sources on Movie Success in the Context of Video-on-Demand Services
    ASIA PACIFIC JOURNAL OF INFORMATION SYSTEMS
  • Jaemin Lee, Joon Mahn Lee, Ji-Yub (Jay) Kim (2023) The Role of Attribution in Learning from Performance Feedback: Behavioral Perspective on the Choice between Alliances and Acquisitions
    ACADEMY OF MANAGEMENT JOURNAL
  • Jeong-Bin Whang, Woojung Chang, Jong-Ho Lee (2023) Interactive and synergistic relationships among different types of innovations
    JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES
  • Cho, Hyo Eun, Lee, Jong-Ho, Jeong, Insik (2023) Launching new products in international markets: waterfall versus sprinkler strategy of Korean SMEs
    INTERNATIONAL MARKETING REVIEW
  • Anita Williams Woolley, Rosalind M. Chow, Anna T. Mayo, Christoph Riedl, Jin Wook Chang (2023) Collective Attention and Collective Intelligence: The Role of Hierarchy and Team Gender Composition
    ORGANIZATION SCIENCE
  • 정인식, 김은미, 조효은 (2023) 글로벌시장과 신제품 출시속도에 관한 탐색적 연구
    국제경영리뷰
  • 백인영, 이은서, 최우석, 마리아 리치 (2023) Managerial Overconfidence and Deferred Tax Assets
    재무와 회계정보저널
  • 최우석, 심정욱, 오승빈, 백인영 (2023) Mandatory Management Forecasts and Post-SEO Performance: Evidence from Japan
    SEOUL JOURNAL OF BUSINESS
  • Ju Hyun Pyun (2023) (Asymmetric) tariff-driven foreign direct investment: Evidence from Korean firm-level data
    DEVELOPING ECONOMIES
  • Kuk Mo Jung, Ju Hyun Pyun (2023) A long-run approach to money, unemployment, and equity prices
    ECONOMIC MODELLING
  • Vikas Mittal, Kyuhong Han, Carly Frennea, Markus Blut, Muzeeb Shaik, Narendra Bosukonda. Shrihari Sridhar (2023) Customer satisfaction, loyalty behaviors, and firm financial performance: what 40 years of research tells us
    MARKETING LETTERS
  • 안유연, 한승수 (2023) 한국 종합병원의 비대칭적 원가행태: 종합병원의 특성을 중심으로
    관리회계연구
  • Wook-Hee Choi, Se-Hyung Oh, Kihyon Kim, Won Moo Hur (2023) Losing the meaning of being a socially responsible service worker: Moderating effects of customer and coworker incivility
    Journal of Hospitality and Tourism Management
  • 김기현, 홍수정 (2023) Spillover Effect of Leadership Ethics on CSR Initiatives: The Mediating Roles of Firm Warmth, CSR Motive Attributions and Corporate Hypocrisy
    소비문화연구
  • 김호익. 김한민 (2023) 머신러닝 분류기법을 활용한 신생 유튜버의 생존 및 수익창출에 관한 연구
    경영정보학연구
  • Jihye Sung, Gee-Woo Bock, Han-Min Kim (2023) Effect of blockchain-based donation system on trustworthiness of NPOs
    Information & Management
  • 이남경 (2023) 온라인 쇼핑에서 상품 이미지의 개수와 다양성 이 판매량에 미치는 영향
    한국생산관리학회지
  • Feng Liu, Qizheng Wang, Zhihua Zhang, Mingjie Fang, Shufeng (Simon) Xiao (2023) Lean inventory, fintech and financing: interactive influences on Chinese SMEs
    MANAGEMENT DECISION
  • Chengyu Liu, Yan Li, Mingjie Fang, Feng Liu (2023) Using machine learning to explore the determinants of service satisfaction with online healthcare platforms during the COVID-19 pandemic
    SERVICE BUSINESS
  • Lanhui Cai, Kum Fai Yuen, Mingjie Fang, Xueqin Wang (2023) A literature review on the impact of the COVID-19 pandemic on consumer behaviour: implications for consumer-centric logistics
    ASIA PACIFIC JOURNAL OF MARKETING AND LOGISTICS
  • Woohyoung Kim, Mingjie Fang, Qiwei Pang, Miao Su (2023) SME innovation, supply chain strategy fit and business performance: the moderating role of environmental uncertainty
    TECHNOLOGY ANALYSIS & STRATEGIC MANAGEMENT
  • Feng Liu, Rongping Wang, Mingjie Fang (2023) Mapping green innovation with machine learning: Evidence from China
    TECHNOLOGICAL FORECASTING AND SOCIAL CHANGE
  • Hye-jeong Yang, Mingjie Fang, Jinge Yao, Miao Su (2023) Green cooperation in last-mile logistics and consumer loyalty: An empirical analysis of a theoretical framework
    JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES
  • Feng Liu, Xiao Long, Lin Dong, Mingjie Fang (2023) What makes you entrepreneurial? Using machine learning to investigate the determinants of entrepreneurship in China
    CHINA ECONOMIC REVIEW
  • Jinge Yao, Lu Wang, Qiwei Pang, Mingjie Fang (2023) Coupling coordination and spatial analyses of the MICE and tourism industries: do they fit well?
    CURRENT ISSUES IN TOURISM
  • Mengting Chen, 박광태 (2023) DEA-SBM 모델을 사용한 중국의 물류 효율성 평가
    한국로지스틱스학회
  • 백인영, 이은서 (2023) 기업규모에 따른 K-IFRS의 차별적 효과: 경영자의 성과-보상 민감도를 중심으로
    경영교육연구