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일반채용정보

[유엔난민기구] 한국대표부 민간파트너십팀 디지털 모금 담당직원 채용공고

2017.12.29 Views 1686 CDC

채용구분

  • 계약

전형유형

  • 수시채용

채용마감일

  • 2018/01/31 23:45

채용마감 여부

  • 마감

회사

  • 유엔난민기구

모집부문

  • 디지털 모금 업무 담당

세부사항

 
 유엔난민기구 한국대표부 민간파트너십팀 디지털 모금 담당직원 채용 공고
 
 
유엔난민기구 한국대표부에서는 다음과 같이 민간파트너십팀의 디지털 모금 업무 담당직원을 모집합니다.  
 
I. 업무개요  
유엔난민기구 한국대표부 민간파트너십팀의 디지털 모금 업무 담당직원은 디지털 모금 사업을 위한 프로그램 컨텐츠 관련 업무를 담당합니다.
 
II. 담당업무
유엔난민기구 한국대표부의 디지털 모금 업무 담당자로서, 매니저의 감독하에 다음의 업무를 수행합니다.
 
담당 업무
1. 유엔난민기구 디지털 모금 목표를 달성하기 위한 디지털/소셜 미디어 컨텐츠 마케팅 전략 및 미디어 계획에 따른 프로그램 운영을 지원합니다.
2. 디지털 담당 매니저의 감독하에 다양한 디지털 모금 및 인게지먼트를 위한 디지털/소셜 미디어 광고 및 각 디지털/소셜 미디어 채널에 가장 적합한 컨텐츠 개발 및 운영 지원을 담당합니다.
3. 디지털 목표 달성을 위해 다양한 디지털 컨텐츠를 통한 디지털 인게이지먼트 프로그램 및 유엔난민기구 디지털 후원 프로그램을 제안하며, 프로그램의 실행에 기여합니다.
4. 뉴미디어 및 디지털 시장 트렌드를 지속적으로 모니터링하면서 유엔난민기구 디지털 모금 및 컨텐츠 제작에 도움이 될 수 있는 디지털/소셜 미디어 채널 및 디지털 모금 플랫폼 등을 제안하고 이에 필요한 디지털 기술 또는 방법들을 제안 및 실행에 기여합니다.
5. 유엔난민기구 홈페이지 방문자들의 디지털/소셜 미디어 상 다양한 반응 및 디지털/소셜 미디어 팔로워, 서포터 또는 후원자들의 질문 및 댓글 등에 대해 모니터링 및 내부 가이드라인을 토대로 대응합니다.
6. 디지털/웹/소셜 미디어 컨텐츠를 운영한 결과를 정기적으로 분석하여 보고합니다.
7. 디지털/웹/소셜 미디어 컨텐츠 효과 분석을 위한 주요성과지표 (KPI) 규정 및 프로그램 운영 결과를 측정하고 관리합니다.
8. 구글 애널리틱스 등과 같은 분석방법을 통해 디지털/웹/소셜 미디어 컨텐츠 성과를 효율적으로 관리하고 결과를 보고하기 위한 분석 툴을 제공합니다.
9. 소셜 인플루엔서, 파워 블로거 등 발굴을 위한 조사 및 이들과의 긴밀한 협력을 통한 디지털 참여율 증대, 유엔난민기구 서포터 및 후원자 개발에 기여합니다.
10. 디지털 컨텐츠 제작 및 디지털 인게지먼트 프로그램을 위한 그래픽 디자이너, 카피라이터, 디지털 광고대행사 및 소셜 인플루엔서, 파워 블로거 등을 포함한 다양한 디지털/소셜 미디어 파트너 관리를 담당합니다.
11. 유엔난민기구의 디지털/소셜 미디어 등의 미디어 자산(사진, 비디오 등) 관리를 담당합니다.
 
기타 업무 지원
1. 유엔난민기구 한국대표부 내 공보, 대외협력, 법무, 거리모금, 모금 커뮤니케이션, 후원 관리 등 유관 부서와의 협업
행사 지원 업무 수행
2. 업무에 수반되는 행정/계약 업무 수행
3. 기타 요구되는 업무 수행
 
III. 응시자격 
 
1) 응시자격
1. 마케팅 (디지털/웹 마케팅), 광고, 커뮤니케이션 관련 전공 또는 기타 관련 분야 학사 학위 소지자
2. 학사 학위가 없는 경우, 5년간의 관련 분야 경력 소지자 
3. 디지털/온라인 광고 혹은 소셜미디어 관리, 디지털/웹/소셜미디어 컨텐츠 생성 경험 등 관련 분야 최소 2년 이상 경력 소지자
4. 디지털 마케팅 프로그램 기획 및 실행 능력이 있는 자
5. 디지털 마케팅 및 디지털 미디어에 대한 관심 및 디지털 테크놀로지, 소셜 미디어와 디지털 시장에 대한 이해를 가지고 있는 자  
6. 영어에 능통한 자 (서면 및 구두)
7. 인도주의적 활동 또는 국제기구 활동에 관심이 많은 자
 
2) 우대 자격 요건
1. 디지털/소셜 미디어 컨텐츠 생성 경험자
2. 컴퓨터 소프트웨어 (HTML, 포토샵, 플래시, 일러스트레이션, 아도비 프리미어 등) 사용 가능자
3. SNS 또는 웹사이트 관리 경험자 
4. 카피라이팅 및 글 편집 능력을 가진 자
 
IV. 계약 기간
3개월 수습기간 후, 업무 성과에 따라 연간단위로 계약 연장
 
V. 채용 일정
1. 서류 접수: 2017년 12월 28일 (목) ~ 2018년 1월 31일 (수)
2. 서류 전형 합격자 발표: 2018년 2월 2일 (금) ~ 2월 9일 (금)
3. 인터뷰 및 테스트: 2018년 2월 12일 (월) ~ 2월 22일 (목)  
* 인터뷰 시, 영어 및 직무적성 테스트 진행 예정
4. 최종 합격자 발표: 2018년 2월 말
5. 첫 출근 예정일: 2018년 3월 초
** 단, 채용일정은 변경 가능하고, 부득이할 경우 합격자의 상황에 따라 첫 출근일 변경고려
 
VI.   제출서류 채용문의
응시지원자께서는 아래의 제출서류를 UNHCR 이메일 admin@unhcr.or.kr 로 보내주시고,
이메일 제목란에 지원분야와 성함을 명기하시기 바랍니다. (예시: 민간파트너십팀 디지털 모금 업무담당 지원서_홍길동)
 
1. UNHCR 표준 영문이력서 첨부 (UNHCR Personal History Form)
2. 영문 커버 레터
3. 국문 자기소개서 (A4 1~2 페이지 미만)
4. 졸업증명서, 경력, 재직증명서 사본 각 1 부 (원본 인터뷰 시 소지)
5. 1차 면접 후 고려대상으로 선정 통보를 받는 지원자들의 경우, 지원자와 친인척 관계가 아니며, 지원자의 자격, 성격 및 직무 이력을 알고 있는 추천인 3명의 연락처를 제공하여야 합니다. 
* 지원서류에 주민등록번호를 기재 하지 않도록 유의하시기 바랍니다. 증명서에 주민등록번호가 기재된 경우에는 주민등록번호가 노출되지 않도록 하여 서류를 제출하시기 바랍니다. 
 
지원서류는 2018년 1 31 ()까지 접수바랍니다.
전화, 이메일 등을 통한 채용 문의는 받지 않고, 서류전형에 합격한 분들에게만 연락드립니다.
 

 
Vacancy Notice for Position of PSP Clerk (Digital Fundraising)
UNHCR Representation in the Republic of Korea
 
 
The United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) Representation in the Republic of Korea is inviting applications for a position of PSP Clerk (Digital Fundraising).
 
 
I. Summary of Position   
This position is to contribute to UNHCR Korea to develop and implement digital / social network service content plan, and media strategies to reach to the public through various digital channels and platforms, implement various digital content programs to engage the public digitally, cultivate new supporters and recruit digital new donors.  This position will also help develop appropriate content for digital advertisements, web blogs, social media and multi-channel media to achieve digital income generation, digital engagement and digital lead generation.
 
II. Duties and Responsibilities
Under the overall supervision of the Assistant PSP Officer (Communication and Multi-Channel), the individual contractor will perform the following duties:
 
Duties and Responsibilities
1. Assist to set up, maintain and manage UNHCR Korea’s digital content strategy including its website and social media ensuring that it is accurate, the branding is maintained, and that the messaging, features and functionality are appropriately presented and aligned with UNHCR Korea’s digital fundraising goals to acquire new donors and non-financial supporters
2. Assist to develop, produce appropriate and engaging digital content and implement various digital contents for all digital advertising campaigns and a variety of social media (e.g. Kakaostory, Facebook, Instagram, Youtube, etc.)
3. Provide and implement various digital engagement or digital lead conversion programs through digital contents to achieve the objective of the digital fundraising
4. Monitor market trends in both digital and new media market and recommend any suitable or potential digital / social media including digital tools / technology that could benefit current UNHCR Korea’s digital fundraising and content production
5. Actively respond to queries and comments from followers / supporters / donors on the UNHCR Korea’s digital / social platforms as per the internal guidelines
6. Measure and analyze Key Performance Indicators (KPIs) for digital / social media content performance of digital engagement and conversions
7. Provide a performance analysis report per week on the digital / web / social media content performance results to the supervisor
8. Provide analytic tools such as Google Analytics and any other tools to measure digital / web / social content performance results to the supervisor
9. Research on the collaborative relationships with social influencers and power bloggers to raise digitial engagement and digital connections by delivering UNHCR’s work and authentic stories of refugees to them
10. Manage all creative resources including graphic designers, writers, agency personnel and varioud digital partners, including social influencers, colloabrative partners, social media and internet portals
11. Manage UNHCR Korea’s digital / social media assests including photos, videos,etc.
 
Others
1. Work with the Public Information, External Relations, Protection, Face-to-Face, Fundraising Communication, Digital or Donor Care colleagues
2. Take up duties of other specific projects, in particular promoting the Brand events as assigned by the supervisor
3. Take up necessary administrative work and communications support that complement the above duties as assigned by the supervisor
4. Perform other duties as required
 
III. Required Qualifications  
 
1) Required Qualifications
1. Completion of university degree in marketing (Digital or web-based marketing), advertising, communication or other related discipline (in lieu of degree, 5 years of relevant work experience)
2. Minimum 2 years of relevant work experience, including experience of running digital / online advertising or social media management and creating contents on the digital / web / social media
3. Ability to plan and execute marketing programmes
4. Self-motivator who has special interest in digital marketing and envisions future of digital media and has a good understanding of digital technologies, mobile, Internet, social and general digital market environment
5. Fluency in Korean and English (both written and spoken)
6. Interest in humanitarian activities and International organizations
 
2) Preferred Qualifications
1. Capable of creating or producing digital / social media contents / assets
2. Experiences in Computer Software (Photoshop, HTML, Flash, lllustration, Adobe Premier, etc.)
3. Experiences in managing websites and SNS channels
4. Strong copywriting and editing skills
 
IV. Duration of Contract 
Three-month probationary period with a possibility to extend contract on a yearly basis depending upon her/his satisfactory performance
 
V. Recruitment Schedule  
1. Application submission: Thursday, 28 December 2017 ~ Wednesday, 31 January 2018 
2. Notification of selected candidates:  Friday, 2 February 2018 ~ Friday, 9 February 2018
3.  Interview with tests: Monday, 12 February 2018 ~ Thursday, 22 February 2018
* Interview will include English and job aptitude test.
4. Announcement of final selection: End February 2018
5. Scheduled first working date: Early March 2018
** The recruitment schedule is subject to change and if necessary, scheduled first working day may be adjusted for the selected candidate.
 
VI. Submission of Application and Addressing Queries 
Interested candidates may send the following documents to UNHCR by e-mail with an applying job title and name at admin@unhcr.or.kr
 
1. Fully completed UNHCR Personal History Form (attached)
2. A cover letter in English
3. Letter of Self Introduction in Korean (A4 1-2 pages at the maximum)
4. A copy of certificate of academic degree and/or proof of (previous and/or current) employment, if available (original copy accompanied in an interview)
5. Candidates who are short-listed will be required to provide contact information for three referees, not related to the candidate, who have knowledge of the candidate’s qualifications, character and work history.
* Please do not put your resident registration number in any application documents specified above. In case any certificate includes your resident registration number, please make sure to conceal the number not to be exposed.
 
Applications should be received by Wednesday, 31 January 2018. We regret that we cannot respond to queries through phone, email, etc. Interview schedule will be communicated only to short listed candidates.