일반채용정보
채용구분
- 경력
전형유형
- 상시채용
채용마감 여부
- 마감
회사
- 틱톡
모집부문
- Head of Marketing, Global Business Solutions
세부사항
세부사항
포지션명: [틱톡/TikTok] Head of Marketing, Global Business Solutions
포지션 공고/서론:
"Inspire Creativity and Bring Joy"
틱톡(TikTok)은 쇼트 모바일 비디오의 궁극적인 목적지가 되는 것을 지향하며, 우리의 미션은 창의력을 고취시키고 즐거움을 주는 것입니다. 틱톡은 LA, 뉴욕, 런던, 파리, 베를린, 두바이, 뭄바이, 싱가포르, 자카르타, 서울 그리고 도쿄에 글로벌 오피스를 두고 있습니다.
[채용 절차]
• 영문 이력서 (자유양식) 제출
• 서류 > 1차 임원진 면접 > 2차 글로벌마케팅팀 면접 > 3차 HR 면접 > 4-5차 regional 임원진 면접 > 처우협의 > 입사
[채용 형태]
• 정규직 (수습 3개월 포함)
[주요업무]
• 국내 미디어 플랫폼 시장에서 틱톡 비즈니스 광고 상품에 대한 브랜드 포지셔닝 기획
• 틱톡 브랜드/크리에이티브 전략 수립을 통한 틱톡 광고 상품 브랜드 마케팅 기획 및 운영
• 파트너사/미디어사 커뮤니케이션을 통한 B2B 마케팅 기획 및 운영
• 새로운 아이디어를 통한 트렌딩 프로젝트 기획
• 다양한 팀(세일즈 팀, 어카운트 매니징 팀 등)과의 협업을 통해 고객사 니즈에 맞는 틱톡 광고 상품 마케팅 전략 개선 및 실행
• 효율적인 커뮤니케이션을 통한 팀리드/피플 매니징
The Global Business Solutions (GBS) team is responsible for the revenue growth of the TikTok Business. The Head of Marketing - GBS - Korea will be responsible for leading TikTok's marketing operations in the Korean market. You will serve as a core member of the Korea's senior leadership team to cultivate the team of marketing professionals in marketing strategy, marketing communications, event production, creative and brand strategy.
Responsibilities
- Oversee marketing functional areas including marketing strategy, marketing communications, event production, creative and brand strategy;
- Develop the "TikTok For Business" brand strategy and create a go-to-market plan;
- Position TikTok as the leading media platform for domestic and global brands by delivering messages via various media channels and B2B touchpoints;
- Provide insight on local business market based on data analysis to prove commercial product value;
- Collaborate with peer sales leaders to provide ongoing guidance and support to their teams including responses to client RFPs, creative research and day to day creative strategy;
- Closely collaborate with TikTok's global marketing to adopt best practices and share success;
- Establish managerial processes: annual planning, budget prioritization, impact measurement.
[자격요건]
• 최소 10년 이상의 디지털 마케팅 경력자
• 디지털 광고 및 소셜 미디어 플랫폼에 대한 높은 이해도
• 광고 대행사에서의 경험 혹은 브랜드 마케팅 매니저로서의 마케팅 경험
• 한국어와 영어 커뮤니케이션 가능하신 분
• 틱톡 광고 상품을 필요로 하는 다양한 산업군의 네트워크가 있으신 분
• 팀내 리더쉽 경험이 있는 분
- At least 10 years of experience in marketing, media background preferred;
- Experience in direct people management and in brand building;
- Has insight on local business market and understands commercial product value;
- Experience working with both B2B & B2C customers in an international environment;
- Superb understanding of TikTok's owned-and-operated properties is preferred;
- Demonstrated ability to manage multiple projects under tight deadlines in a fast-paced environment;
- Excellent verbal and written English and Korean communication skills.
[우대사항(선택)]
• B2B 마케팅, 브랜드 전략, 크리에이티브 전략에 대한 전반적인 이해도가 있으신 분
• 브랜드 마케팅 디렉팅 경험이 있으신 분
• 글로벌 B2B, B2C 마케팅 경험이 있으신 분
• 피플 매니징 경험이 뛰어나신 분
[지원경로]
틱톡 공식 커리어 사이트를 통해 지원 부탁드립니다 :)
https://careers.tiktok.com/position/6921334158900857096/detail
[문의사항]
포지션 혹은 인터뷰 프로세스에 관하여 문의하실 사항이 있으시다면 soohyun.jung@bytedance.com 혹은 jade.yoon@bytedance.com 이메일 주소를 통해 연락 부탁드리겠습니다.