MS/PhD

  • KUBS leads the future of business education and research in Korea
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    leads the future of business education
    • The first MS/PhD program accredited both by AACSB & EQUIS in Korea.
    • Ranked #1 in Korea and #95 in the world for top academic journal publications by the faculty.
    • Largest full-time faculty in Korea.
2019학년도 제1학기 대학원 학적변동안내([MS/PhD] Guidelines for Enrollment Status Changes, Fall 2019)
2019학년도 제 2학기 일반대학원 학적변동 안내   ※ 인터넷 신청가능 항목 : 휴학, 복학, 지도교수신청/변경, 석박통합과정 중도포기, 석박통합과정 수업년한단축   * 기간 : 2019년 8월 1일(목) ~ 8월 26일(월) 오후 4시 00분   휴학 및 복학 * 신입생의 경우 첫 학기 휴학은 불가(단, 출산휴학, 육아휴학, 군입대휴학, 창업휴학은 가능) 1. 방법 : http://portal.korea.ac.kr → 학적/졸업 → 학적사항 →휴·복학 신청(대학원) 2. 휴학 종류 및 세부사항 휴학 종류 신청가능 학기단위 재학연한 포함여부 휴학기간 포함여부 증빙서류 비고 군입대휴학 6학기 × × 입영통지서 혹은 복무확인서 -증빙서류 없이 신청 불가 임신·출산 휴학 1학기~ 2학기 × × 임신진단서 (45일 이내 발급분) -증빙서류 없이 신청 불가 -남학생 신청 불가 -최장 1년 육아휴학 1학기~ 2학기 × × 가족관계증명서 혹은 주민등록등본 -증빙서류 없이 신청 불가 -만8세미만 자녀에 해당 -최장 1년 창업휴학 1학기 × × 사업자등록증, 사업계획서 -증빙서류 없이 신청 불가 -최장 2년(한 번에 2년 신청 불가, 학기마다 승인 받아야 함. -인터넷 신청불가(학과행정실로 서류제출) 고시합격자 연수휴학 1학기 ○ × 고시합격 및 연수교육 증빙서류 - 증빙서류 없이 신청불가 - 연수원 교육기간 만큼 휴학 가능 -인터넷 신청불가(학과행정실로 서류제출) 일반휴학 1학기~ 2학기 ○ ○ 없음       가. 군입대휴학 - 군입대휴학 학기는 학위논문 제출연한에서 제외되며, 입영취소나 연기 등으로 군입대사유가 소멸될 경우에는 7일 이내에 신고하여 군입대휴학을 철회하여야 함. - 구비서류: (입대일 기재된)입영통지서사본 or 복무확인서 or 병적증명서 중 1부. (병무청 발송 E-mail 포함) 나. 군제대복학 : 제대일로부터 1년 안에 복학하여야 함(예시 참조) (예시) 2019년 4월 30일 전역자는 2019년 8월과 2020년 2월 두번의 복학기회가 있음. 2020년 8월 복학하려 할 경우 전역일로부터 1년이 초과되어 휴학경과 제적됨. 단, 2020년 2월까지 복학할 수 없을 경우 필히 2018년 2월에는 일반휴학(전역증 사본이 필요함)원을 제출하여야 함. - 구비서류: (제대일이 기재된) 전역증 사본 또는 병적증명서 1부. ※ 군필자 복학생은 예비군 전입신고를『 http://portal.korea.ac.kr / 정보생활 / 예비군 전입신고』 에서 필히 신청 다. 임신·출산휴학 - ‘임신진단서(45일 이내 발급분)’를 첨부하여 신청함 - 1명 출산 때마다 최대 1년까지 휴학이 가능하며, 휴학기간은 학위논문 제출연한에서 제외됨. 라. 육아휴학 - ‘가족관계증명서’나 ‘주민등록등본’을 첨부하여 신청함 - 만 8세 이하 자녀 1명당 최대 1년까지 휴학이 가능하며, 휴학기간은 학위논문 제출연한에서 제외됨. 마. 창업휴학 - 구비서류: 사업자등록증, 사업계획서 -「벤처기업 육성에 관한 특별조치법」이 정하는 ‘벤처기업’의 창업(기업 대표인 경우에 한함)으로 인한 휴학 바. 일반휴학 - 석사2년, 박사(석ㆍ박사통합) 3년까지 가능하며, 6개월 또는 1년 단위로 연속하여 연장 가능 - 기 신청기간 종료 후 기간을 연장하고자 할 경우 다시 신청하여야 함 - 학위청구논문심사를 받고자하는 학기에는 반드시 복학 신청하여야 함 - 수료생은 학위청구논문 제출연한에서 제외되는 "출산“, ”육아", "군입대" 및 “창업”의 사유로 휴학하는 경우를 제외하고는 휴학할 필요가 없음.   자퇴 및 재입학 신청 - 자퇴원서, 재입학원서 제출(인터넷신청 불가) : 지도교수 및 학과주임의 날인을 받은 후 대학행정실(학과)에 방문하여 제출한다. - 자퇴, 미등록, 휴학기간 경과 등의 사유로 제적된 자를 대상으로 당해연도 입학정원의 범위 내에서 1회에 한하여 허가 함. - 재입학자의 재학연한은 최초 입학일로부터 학위청구논문제출연한(석사:6년, 박사:10년, 통합:12년)으로 함. - 재학연한 내 수료가 가능할 시에만 재입학 가능함. - 휴학기간은 재입학 전 휴학기간을 합산함.     재학생 지도교수 변경 - http://portal.korea.ac.kr → 학적/졸업 → 학적사항 → 지도교수 변경신청   전공 변경 - 전공변경허가원(양식)을 작성하여 대학행정실(학과)로 제출 - 수료이후 전공변경 불가   신입생 지도교수 신청 - 기간: 9월 2일(월) ~ 6일(금) - http://portal.korea.ac.kr → 학적/졸업 → 학적사항 → 지도교수 신청 석.박사통합과정 중도포기 및 수업연한 단축신청(조기수료)   1. 석·박사통합과정 중도포기 신청 가. 기간 : 8월 1일(목) ~ 26일(월) (학적변동기간과 동일) 나. 방법 : http://portal.korea.ac.kr → 학적/졸업 → 학적사항 → 석박사통합과정 중도포기 신청 다. 석·박사통합과정에 있는 학생이 통합과정의 수학을 포기하고 석사로 변경을 원하는 경우 신청 함. 1) 단, 이 경우는 과정만 석사과정으로 변경되는 것이며 석사수료요건이 되더라도 통합과정을 포기함과 동시에 석사로 수료하는 것은 아님. 2) 신청한 학기 말에 성적확정 후 수료대상자를 선발 함 (예시) 2019년 8월 1일에 석박사통합과정 중도포기를 한 학생이 2019년 8월 25일에 수료되는 것이 아님. 현재 학기(2019학년도 1학기)에 중도포기 신청을 한 학생은 석사수료요건을 충족했을 시 2019년도 2학기(2020.2.25.)에 수료하게 됨. 라. 수료이후 석·박사통합과정 중도포기 불가   2. 수업연한 단축신청(조기 수료) 가. 기간 : 9월 2일(월) ~ 20일(금) <등록을 해야 학기가 반영되어 단축신청이 가능함> 나. 방법 : http://portal.korea.ac.kr → 학적/졸업 → 학적사항 → 수업년한 단축신청 다. 학기 : 단축범위는 2학기(1년) 또는 1학기로 함. - 2학기 단축 : 6학기 초 학적변동 기간에 신청 - 1학기 단축 : 7학기 초 학적변동 기간에 신청 ※ 단, 6학기 또는 7학기(해당학기 성적확정 후 수료사정 시점)의 전체 평균평점이 4.0이상만 조기수료 및 졸업이 가능)     등록금 납부(재무부 공고 참조) 1. 정규 등록 기간 : 2019년 8월 23일(금) 09:00 ~ 8월 30일(목) 16:00 [http://portal.korea.ac.kr → 등록/장학 → 등록금고지서 →고지서 출력] 지정 은행에 납부. 2. 최종 등록 기간 : 2019년 9월 10일(화) 09:00 ~ 9월 17일(화) 16:00       복학예정자 수강신청 1. 기간 : 8월 19일(월) ~ 21일(수) 2. 방법 : http://sugang.korea.ac.kr/graduate/ 로그인 후 신청 - 2019학년도 제2학기 복학예정자는 학적상태나 등록여부에 관계없이 재학생 수강신청 기간에 수강신청 가능함. (단, 2019년 8월 26일까지 복학절차를 완료하지 않을 경우 수강신청 내용이 자동 삭제됨)             2019. 8.     대 학 원 장 [MS/PhD] Guidelines for Enrollment Status Changes, Fall 2019 ※ The following academic status can be changed online: Leave of Absence, Return to School, Change of Academic Advisor, Withdrawal from Integrated MS/PhD Program, Accelerated Study of Integrated MS/PhD Program *Period: August 1, 2019  –  August 26, 2019 4:00 pm   Leave of Absence and Return to School First-year candidates are not allowed to apply for a leave of absence in their first semester (Candidates are entitled to pregnancy∙parental leave or leave for military services.) 1. How to Apply: http://portal.korea.ac.kr →  Registration & Graduation → University Registration → Application for Leave of Absence/Return (Graduate School) 2. Classification of Leave Classification Maximum Duration of Leave Duration of Enrollment Duration of Leave Documentation  Remark Pregnancy Leave of Absence 1~2 semester × × Pregnancy certificate (issued within 45 days) or Childbirth certificate •Document submission required •Female candidates only •Up to 1 year Parental Leave of Absence 1~2 semester × × Proof of Family Relations or Certificate of Alien Registration •Document submission required •For children under 8 •Up to 1 year Professional Leave of Absence (for startup) 1 semester × × Certificate of Business Registration, Business plan •Document submission required •Up to 2 years (application must be renewed every semester) •Online Application unavailable (Hard copy submission to the Department Office) General Leave of Absence 1~2 semester ○ ○ None     A. Pregnancy Leave of Absence • Submit an application with the attachment of a pregnancy certificate. • A maximum of one-year leave may be approved for a pregnancy. The duration of leave is not taken into account of the thesis submission deadlines.   B. Parental Leave of Absence • Submit an application with the attachment of Proof of Family Relations or Certificate of Alien Registration. • A maximum of one-year leave may be approved for a child under 8. The duration of leave is not taken into account of the thesis submission deadlines.   C. Professional Leave of Absence (for Startup) • Submit an application with the attachment of Certificate of Business Registration or a business plan • 「Act on the Special Measures for the Promotion of Venture Business」: a founder of a startup business may apply for a professional leave.   D. General Leave of Absence • Up to 2 years for master’s degree candidates, 3 years for Ph.D. (MS/PhD Integrated) candidates. Application may be extended every 6 months or every year. • However, if a candidate fails to apply for the extension of leave by the deadline, (s)he must undergo the request process again. • A candidate must be enrolled in a semester during which the (s)he is seeking the evaluation of a thesis. • Unless it is a pregnancy leave, parental leave or professional leave of absence, completed research candidates do not have to apply for a leave of absence.   Withdrawal of a Degree and Re-admission 1. Submit a hard copy of withdrawal/re-admission application form (online application not accepted) : Receive approval (seal) from your academic advisor and the Associate Dean, then submit it to the Department Office of Business Administration (KUBS Main Building Room 305). 2. Even if a candidate was academically dismissed as a result of withdrawal, failure to incomplete the enrollment, or failure to return from leave, (s)he is entitled to re-admission (allowed once only), as long as it does not exceed the maximum number of admitted candidates per year. 3. The maximum duration of enrollment for re-admitted candidates is calculated from the admission date to the due date of thesis submission. The duration must not exceed 6 years for master’s degree candidates, 10 years for PhD candidates, and 12 years for MS/PhD integrated program candidates. 4. Re-admission is allowed only when the candidate can complete the degree requirement by the maximum duration of enrollment. 5. The total period of the leave is added up to the date of the candidate’s re-admission.   Requests for Academic Advisor Change-Continuing Candidates 1. http://portal.korea.ac.kr → Registration & Graduation → University Registration → Request for Advisor Change   Academic Advisor Registration-Commencing Candidates 1. Application Period:  September 2  - September 6 http://portal.korea.ac.kr → Registration & Graduation → University Registration→ Academic Advisor Registration   Withdrawal from/Early Completion of Integrated MS/PhD Program  1. Withdrawal from Integrated MS/PhD Program A. Period: August 1 – August 26 (equivalent to the enrollment status change period) B. How to Apply: http://portal.korea.ac.kr → Registration & Graduation→ University Registration→ Withdrawal from Integrated MS/PhD Program - Eligibility: Candidates who wish to withdraw from Integrated MS/PhD Program and transfer to the master’s degree program. (Note: The candidate will be transferred to master’s degree program. However, that does not mean the candidate is entitled to degree completion automatically. The candidate must undergo a selection process at the end of semester after the final results are released.) (e.g.) A candidate who withdrew from integrated MS/PhD program on August 1, 2019 is not eligible for degree completion on August 25, 2019. Since the candidate withdraws from the integrated program in spring semester in 2019, (s)he will be entitled to degree completion on Fall semester in 2019 (Feb 25, 2020).   - Candidates are not allowed to withdraw from Integrated MS/PhD program after degree completion. 2. Accelerated Study in Integrated MS/PhD Program (Early Completion) A. Period:  September 2– September 20  <A candidate must complete the enrollment in the semester to be eligible for accelerated study in the integrated MS/PhD program.> B. How to Apply: http://portal.korea.ac.kr → Registration & Graduation→ University Registration→ Application for Accelerated Study C. Semester: applications for accelerated study can either be for two semesters (one year) or one semester. - Acceleration of two semesters: Apply at the start of the 6th semester, by the deadline of enrollment status change. - Acceleration of one semester: Apply at the start of the 7th semester, by the deadline of enrollment status change. ※ The candidate must achieve a GPA of 4.00 or higher in the 6th or 7th semester to be eligible for an early completion or graduation.   Tuition Payment (Please check updates from the Financial Department)     1. Regular payment period:   August 23   – August 30 16:00  [http://portal.korea.ac.kr → Enrollment/Scholarship→ Tuition Fee Payment → Print Invoice], Make the payment at the designated bank. 2. Final payment deadline:  September 10, 2019  09:00 – September 17 16:00     Course Registration for Returning Candidates 1. Period: August 19  – August 21   2. How to Apply: log onto [ http://sugang.korea.ac.kr/graduate/ ] and make the registration - Returning candidates in Fall 2019 may register for courses during the period designated for continuing candidates, regardless of their enrollment status. (Note: However, if a candidate fails to complete the enrollment status change by August 26, 2019, the saved course registration details will automatically be deleted.)  
Aug 02, 2019
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MS/PhD Academic
# 5079
NEW [일반대학원] 2019년 후기 경제학과 대학원 MATH CAMP 안내 / Fall 2019 MATH CAMP
2019학년도 후기 경제학과 대학원 신입생(석사과정/박사과정/석박사통합과정)을 위하여 다음과 같이 미시경제이론, 거시경제이론, 계량경제분석 분야의 MATH CAMP를 실시합니다.   2019학년도 전기 경제학과 대학원 신입생은 수학(MATH)자격시험의 의무화로, 해당 시험에 통과하지 못하거나 미응시하는 경우 대학원 주임교수가 지정하는 학부 과목을 필히 이수하여야 합니다.   MATH CAMP 및 수학자격시험 계획   1. MATH CAMP 강의 일정 8월 16일(금) 오전(09:00 ~ 12:00) : 계량경제분석 박상수 교수님 8월 19일(월) 오전(09:00 ~ 12:00) : 계량경제분석 8월 20일(화) 오전(09:00 ~ 12:00) : 계량경제분석   8월 20일(화) 오후(14:00 ~ 17:00) : 미시경제이론 조원기 교수님 8월 21일(수) 오전(09:00 ~ 12:00) : 미시경제이론 8월 21일(수) 오후(14:00 ~ 17:00) : 미시경제이론   8월 26일(월) 오후(13:00 ~ 17:30) : 거시경제이론 Tomoo Kikuchi 교수님 8월 27일(화) 오후(13:00 ~ 17:30) : 거시경제이론   * 개설과목과 다른 교수님이 특강 진행하는 과목도 있음 * 2019-2학기 대학원 개설과목 강의    계량경제분석 (ECO518) 이명재 교수님 - 선형대수의이해와 학부계량경제학 이수 필수    미시경제이론I 영강(ECO501) 조원기 교수님    거시경제이론I 영강(ECO503) Tomoo Kikuchi 교수님 * 강의와 관련된 자세한 사항(선수과목등)은 포탈 > 강의에서 담당교수님 강의계획서를 확인하기 바람.   2. MATH CAMP 강의 장소 : 정경관 503호   3. 수학자격시험 일정 : 8월 28일(수) 18:00 ~ 21:00   4. 수학자격시험 장소 : 정경관 503호   * 수학자격시험 불합격자 및 미응시자 지도교수 지정과목 – 경제수학 (ECON173)   수업에 관한 문의사항이 있으신 경우, econ@korea.ac.kr로 문의하시기 바랍니다.   --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  Fall 2019 Math Camp for Graduates will be provided as follows in the fields of Microeconomics, Macroeconomics and Econometrics.   Graduates students in economics department are required to pass a math preliminary exam. Those who fail are required to take ECON173.   SCHEDULE FOR MATH CAMP AND MATH EXAM   1. Time Schedule for Lectures 2019-08-16 (Fri.) Morning (9am-12pm): Econometrics 2019-08-19 (Mon.) Morning (9am-12pm): Econometrics 2019-08-20 (Tue.) Morning (9am-12pm): Econometrics   2019-08-20 (Tue.) Afternoon (2-5pm): Microeconomics 2019-08-21 (Wed.) All day (9am-12pm, 2-5pm): Microeconomics 2019-08-26 (Mon.) Afternoon (1-5:30pm): Macroeconomics 2019-08-27 (Tue.) Afternoon (1-5:30pm): Macroeconomics   2. Venue for Lectures 503 Political Science and Economics Building   3. Time Schedule for Exam 18:00-21:00 Wednesday 2019/08/28   4. Venue for Exam 503 Political Science and Economics Building   *Courses required for students who fail the exam – Mathematics for Economists (ECON173)   Contact econ@korea.ac.kr if you have any questions.
Aug 08, 2019
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MS/PhD
# 5086
ATTN 대학원 2019년 8월 졸업예정자 영문성명 신청 및 정정 안내
2019년 8월 졸업예정자 영문성명 신청 및 정정 안내   2019년 8월 졸업예정자의 영문학위기 발급을 위해 영문성명 신규 신청 및 정정을 안내하오니, 아래와 같이 신청하여 주시기 바랍니다.   - 아 래 -   ※ 영문성명 미 입력자는 영문학위기를 교부하지 않습니다. ※ 학위기는 재발급 또는 추가 발급이 되지 않습니다.     1. 신청대상 : 일반대학원 재학생(수료연구생) 중 2019년 8월 졸업 예정자   2. 신청 기간 : ~ 7. 31 (수)    ※ 신청기간 이후에는 변경이 불가하오니 기간 엄수바랍니다!!   3. 신청 방법    1) 소속학과 행정실 또는 대학원행정실 담당자 email 로 신청(graduate2@korea.ac.kr)        : 이메일 제목 '00학과 홍길동 영문성명 변경 신청'    2) 성명확인 : 고려대학교 지식기반포탈시스템-> 학적/졸업-> 학적사항-> 학적사항 조회-> 영문이름    3) 기재내용 : ⓐ학번 ⓑ성명(국문) ⓒ학과명 ⓓ영문 성명(아래 예시 중 선택) 순                     (1) 여권 소지자 : 여권이름과 스펠링을 동일하게 표기                     (2) 여권 미소지자                         ① ‘성,(콤마) 이름’ 형식으로 쓰고(이름,성순이 아님), 성은 대문자로 모두 기재함                         ② 이름 첫글자는 대문자로 시작하며, 자유롭게 표기                             예) HONG, Gildong / HONG, GIL-DONG / HONG GILDONG                                  HONG, Gil-Dong / HONG, GILDONG 등..   ※ 아울러 졸업 후 원활한 연락을 위해, 포탈 인적사항에 연락 가능한 최신 핸드폰 번호 및 이메일 주소로    업데이트 바랍니다.   2019. 6. 대 학 원 장
Jun 25, 2019
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MS/PhD
# 5028
ATTN 2019학년도 제 1학기 학위청구논문심사 주요사항 안내(Guidelines of Main Points for Dissertation Examination)
2019학년도 제 1학기 학위청구논문심사 주요사항 안내       1. [도서관 홈페이지에] 학위논문 Up-Load : 6월 24일(월) ~ 7월 5일(금) 가. 도서관 홈페이지의 '[이용자서비스]-[학위논문제출]'에 학위논문 원문을 업로드  나. 도서관 학위논문 담당자의 검증완료 SMS/이메일 수신 후 논문제출 사이트에서 '학위논문제출 확인증' 및 '저작물 이용 허락서'를 출력. 다. 문의처 : Tel. 3290-2782, e-mail : libweb@korea.ac.kr  ※ 제출 기간 중에만 로그인이 가능하므로 기일 엄수 요망.    2. [지정 도서관에] 완제본 논문 제출 : 7월 4일(목) ~ 5일(금) 가. 양일간 지정 도서관에 완제본논문, 저작물 이용 허락서를 제출하고 '학위논문제출 확인증'에 날인 받음. 나. 완제본논문 제출 지정 도서관 1) 인문사회계열 : 중앙도서관(신관) 2층 203호 (Tel. 02-3290-1472) 2) 자연과학계열 / 보건과학계열 : 과학도서관 4층 406호 (Tel. 02-3290-4222) 3) 의학계열 : 제1의학관 3층 제6실습실(생리학,약리학) 3501호 (Tel. 02-2286-1268) 4) 세종 전계열 : 학술정보원 2층 201호 수서정리실 (Tel. 044-860-1805) 다. 제출권수  : 석사, 박사, 석·박사통합과정 - 하드커버 5부 (단, 법학 7부, 의학계열 3부) ※ 공통 : 심사위원 도장(싸인)이 포함된 인쇄본(복사본)으로 제출 요망    3. [소속학과행정실에] 완제본논문 제출확인 서류 제출 : 7월 4일(목) ~ 5일(금) 가. 소속학과행정실에 완제본논문 속지복사본(속표지면+심사완료검인표지면, 각1부),      학위논문제출 확인증(도서관에 책자 제출 후 도서관 날인받음), 논문표절예방 프로그램 검사확인서 1부 제출 ※ 완제본논문의 속지복사본 - 속표지면 : 지도교수명, 논문제목, 제출일이 기재된 면 - 심사완료 검인면 : 심사위원장과 심사위원이 날인한 면   ‘완제본논문 원본’ 은 학생 본인이 보관함.    나. 제출기한을 넘긴 심사서류와 완제본 논문은 일절 접수하지 않으며, 기한 내에 미제출시에는 금학기  논문심사 결과를 불합격으로 처리하오니 기한을 엄수하기 바랍니다.         2019. 6.             대 학 원 장 Guidelines of Main Points for Dissertation Examination  2019, 1st Semester    1. [Library Website]Up-Load the Dissertation : 6. 24(Mon.) ~ 7. 5(Fri) a. Up-Load the Dissertation(original version) in '[User Service]-[Submit Thesis]' section at Library Website b. After receiving an e-mail from the person in charge of library dissertation, students should print out 'the Proof of submitting Dissertation' and 'the Warrant of using Works'. c. A Reference : Tel. 02)3290-2782, e-mail : libweb@korea.ac.kr  ※ Students can only 'log-in' during the period above. Therefore students must meet the deadline.    2. [At Designated Library] Submit Complete Binding Dissertation : 7. 4(Thu) ~ 5(Fri) a. Students should hand in 'Complete Binding Dissertation' and 'the Warrant of using Works' to designated library during that period(two days) then get a signature at 'the Proof of submitting Dissertation'. b. Designated Library for submitting Complete Binding Dissertation 1) Social and Human Science  : Central Library(new building) Room 203, 2nd floor (Tel. 02-3290-1472) 2) Natural Science / Health Science  : Science Library Room 406, 4th floor (Tel. 02-3290-4222) 3) Medicine  : Medical Hall 1 Room 3501, 3rd floor (Tel. 02-2286-1268) 4) Sejong Campus  : Sejong Acquisitions & Technical Processing, 2rd floor(201) (Tel. 044-860-1805) c. The number of submitting copies  : Master and Ph. D - 5 copies of Hard Cover  - 7 copies of Hard Cover for Law, 3 copies of Hard Cover for Medicine    3. [At the Department Office] Submit a copy of inner page of Complete Binding Dissertation : 7. 4(Thu) ~ 5(Fri) a. Submit a copy of inner page(the Inner page + the signature page of completion for dissertation examination), the Proof of submitting Dissertation and Confirmation of Thesis Plagiarism Check.  ※ A copy of inner page of Complete Binding Dissertation  - Inner page : The page which included the name of tutor professor, the subject of  dissertation and the date that students submitted the dissertation.  - the Signature page of completion for dissertation examination : The page which included the signatures of the chief of committee and committee members.   'Students keep the Complete Binding of Dissertation(Original Version)'    b. Certificates and Complete Binding of Dissertation which are submitted after the deadline cannot be admitted. If the students don't hand in dissertations during the period, Graduate school will handle this as a fail of dissertation examination of this semester. Therefore it's very important to meet the deadline.    2019. 6.    The Dean of Graduate School
Jun 17, 2019
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MS/PhD Academic
# 5005
ATTN Guidelines of Main Points for Dissertation Examination
Guidelines of Main Points for Dissertation Examination  (2019, 1st Semester)   1. [Library Website]Up-Load the Dissertation : 6. 24(Mon.) ~ 7. 5(Fri) a. Up-Load the Dissertation(original version) in '[User Service]-[Submit Thesis]' section at Library Website b. After receiving an e-mail from the person in charge of library dissertation, students should print out 'the Proof of submitting Dissertation' and 'the Warrant of using Works'. c. A Reference : Tel. 02)3290-2782, e-mail : libweb@korea.ac.kr ※ Students can only 'log-in' during the period above. Therefore students must meet the deadline.   2. [At Designated Library] Submit Complete Binding Dissertation : 7. 4(Thu) ~ 5(Fri) a. Students should hand in 'Complete Binding Dissertation' and 'the Warrant of using Works' to designated library during that period(two days) then get a signature at 'the Proof of submitting Dissertation'. b. Designated Library for submitting Complete Binding Dissertation 1) Social and Human Science : Central Library(new building) Room 203, 2nd floor (Tel. 02-3290-1472) 2) Natural Science / Health Science : Science Library Room 406, 4th floor (Tel. 02-3290-4222) 3) Medicine : Medical Hall 1 Room 3501, 3rd floor (Tel. 02-2286-1268) 4) Sejong Campus : Sejong Acquisitions & Technical Processing, 2rd floor(201) (Tel. 044-860-1805) c. The number of submitting copies : Master and Ph. D - 5 copies of Hard Cover - 7 copies of Hard Cover for Law, 3 copies of Hard Cover for Medicine   3. [At the Department Office] Submit a copy of inner page of Complete Binding Dissertation : 7. 4(Thu) ~ 5(Fri) a. Submit a copy of inner page(the Inner page + the signature page of completion for dissertation examination), the Proof of submitting Dissertation and Confirmation of Thesis Plagiarism Check. ※ A copy of inner page of Complete Binding Dissertation - Inner page : The page which included the name of tutor professor, the subject of dissertation and the date that students submitted the dissertation. - the Signature page of completion for dissertation examination : The page which included the signatures of the chief of committee and committee members.   'Students keep the Complete Binding of Dissertation(Original Version)'   b. Certificates and Complete Binding of Dissertation which are submitted after the deadline cannot be admitted. If the students don't hand in dissertations during the period, Graduate school will handle this as a fail of dissertation examination of this semester. Therefore it's very important to meet the deadline.   2019. 6.   The Dean of Graduate School  
Jun 14, 2019
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MS/PhD Academic
# 4987
! 2019학년도 제 1학기 학위청구논문심사 주요사항 안내(Guidelines of Main Points for Dissertation Examination 2019, 1st Semester)
2019학년도 제 1학기 학위청구논문심사 주요사항 안내       1. [도서관 홈페이지에] 학위논문 Up-Load : 6월 24일(월) ~ 7월 5일(금) 가. 도서관 홈페이지의 '[이용자서비스]-[학위논문제출]'에 학위논문 원문을 업로드 나. 도서관 학위논문 담당자의 검증완료 SMS/이메일 수신 후 논문제출 사이트에서 '학위논문제출 확인증' 및 '저작물 이용 허락서'를 출력. 다. 문의처 : Tel. 3290-2782, e-mail : libweb@korea.ac.kr ※ 제출 기간 중에만 로그인이 가능하므로 기일 엄수 요망.   2. [지정 도서관에] 완제본 논문 제출 : 7월 4일(목) ~ 5일(금) 가. 양일간 지정 도서관에 완제본논문, 저작물 이용 허락서를 제출하고 '학위논문제출 확인증'에 날인 받음. 나. 완제본논문 제출 지정 도서관 1) 인문사회계열 : 중앙도서관(신관) 2층 203호 (Tel. 02-3290-1472) 2) 자연과학계열 / 보건과학계열 : 과학도서관 4층 406호 (Tel. 02-3290-4222) 3) 의학계열 : 제1의학관 3층 제6실습실(생리학,약리학) 3501호 (Tel. 02-2286-1268) 4) 세종 전계열 : 학술정보원 2층 201호 수서정리실 (Tel. 044-860-1805) 다. 제출권수 : 석사, 박사, 석·박사통합과정 - 하드커버 5부 (단, 법학 7부, 의학계열 3부) ※ 공통 : 심사위원 도장(싸인)이 포함된 인쇄본(복사본)으로 제출 요망   3. [소속학과행정실에] 완제본논문 제출확인 서류 제출 : 7월 4일(목) ~ 5일(금) 가. 소속학과행정실에 완제본논문 속지복사본(속표지면+심사완료검인표지면, 각1부),     학위논문제출 확인증(도서관에 책자 제출 후 도서관 날인받음), 논문표절예방 프로그램 검사확인서 1부 제출 ※ 완제본논문의 속지복사본 - 속표지면 : 지도교수명, 논문제목, 제출일이 기재된 면 - 심사완료 검인면 : 심사위원장과 심사위원이 날인한 면   ‘완제본논문 원본’ 은 학생 본인이 보관함.   나. 제출기한을 넘긴 심사서류와 완제본 논문은 일절 접수하지 않으며, 기한 내에 미제출시에는 금학기 논문심사 결과를 불합격으로 처리하오니 기한을 엄수하기 바랍니다.       2019. 6.         대 학 원 장  
Jun 11, 2019
241
MS/PhD Academic
# 4986
2019학년도 제 1학기 학위청구논문심사 주요사항 안내(Guidelines of Main Points for Dissertation Examination 2019, 1st Semester)
2019학년도 제 1학기 학위청구논문심사 주요사항 안내       1. [도서관 홈페이지에] 학위논문 Up-Load : 6월 24일(월) ~ 7월 5일(금) 가. 도서관 홈페이지의 '[이용자서비스]-[학위논문제출]'에 학위논문 원문을 업로드 나. 도서관 학위논문 담당자의 검증완료 SMS/이메일 수신 후 논문제출 사이트에서 '학위논문제출 확인증' 및 '저작물 이용 허락서'를 출력. 다. 문의처 : Tel. 3290-2782, e-mail : libweb@korea.ac.kr ※ 제출 기간 중에만 로그인이 가능하므로 기일 엄수 요망.   2. [지정 도서관에] 완제본 논문 제출 : 7월 4일(목) ~ 5일(금) 가. 양일간 지정 도서관에 완제본논문, 저작물 이용 허락서를 제출하고 '학위논문제출 확인증'에 날인 받음. 나. 완제본논문 제출 지정 도서관 1) 인문사회계열 : 중앙도서관(신관) 2층 203호 (Tel. 02-3290-1472) 2) 자연과학계열 / 보건과학계열 : 과학도서관 4층 406호 (Tel. 02-3290-4222) 3) 의학계열 : 제1의학관 3층 제6실습실(생리학,약리학) 3501호 (Tel. 02-2286-1268) 4) 세종 전계열 : 학술정보원 2층 201호 수서정리실 (Tel. 044-860-1805) 다. 제출권수 : 석사, 박사, 석·박사통합과정 - 하드커버 5부 (단, 법학 7부, 의학계열 3부) ※ 공통 : 심사위원 도장(싸인)이 포함된 인쇄본(복사본)으로 제출 요망   3. [소속학과행정실에] 완제본논문 제출확인 서류 제출 : 7월 4일(목) ~ 5일(금) 가. 소속학과행정실에 완제본논문 속지복사본(속표지면+심사완료검인표지면, 각1부),     학위논문제출 확인증(도서관에 책자 제출 후 도서관 날인받음), 논문표절예방 프로그램 검사확인서 1부 제출 ※ 완제본논문의 속지복사본 - 속표지면 : 지도교수명, 논문제목, 제출일이 기재된 면 - 심사완료 검인면 : 심사위원장과 심사위원이 날인한 면   ‘완제본논문 원본’ 은 학생 본인이 보관함.   나. 제출기한을 넘긴 심사서류와 완제본 논문은 일절 접수하지 않으며, 기한 내에 미제출시에는 금학기 논문심사 결과를 불합격으로 처리하오니 기한을 엄수하기 바랍니다.       2019. 6.         대 학 원 장 Guidelines of Main Points for Dissertation Examination 2019, 1st Semester   1. [Library Website]Up-Load the Dissertation : 6. 24(Mon.) ~ 7. 5(Fri) a. Up-Load the Dissertation(original version) in '[User Service]-[Submit Thesis]' section at Library Website b. After receiving an e-mail from the person in charge of library dissertation, students should print out 'the Proof of submitting Dissertation' and 'the Warrant of using Works'. c. A Reference : Tel. 02)3290-2782, e-mail : libweb@korea.ac.kr ※ Students can only 'log-in' during the period above. Therefore students must meet the deadline.   2. [At Designated Library] Submit Complete Binding Dissertation : 7. 4(Thu) ~ 5(Fri) a. Students should hand in 'Complete Binding Dissertation' and 'the Warrant of using Works' to designated library during that period(two days) then get a signature at 'the Proof of submitting Dissertation'. b. Designated Library for submitting Complete Binding Dissertation 1) Social and Human Science : Central Library(new building) Room 203, 2nd floor (Tel. 02-3290-1472) 2) Natural Science / Health Science : Science Library Room 406, 4th floor (Tel. 02-3290-4222) 3) Medicine : Medical Hall 1 Room 3501, 3rd floor (Tel. 02-2286-1268) 4) Sejong Campus : Sejong Acquisitions & Technical Processing, 2rd floor(201) (Tel. 044-860-1805) c. The number of submitting copies : Master and Ph. D - 5 copies of Hard Cover - 7 copies of Hard Cover for Law, 3 copies of Hard Cover for Medicine   3. [At the Department Office] Submit a copy of inner page of Complete Binding Dissertation : 7. 4(Thu) ~ 5(Fri) a. Submit a copy of inner page(the Inner page + the signature page of completion for dissertation examination), the Proof of submitting Dissertation and Confirmation of Thesis Plagiarism Check. ※ A copy of inner page of Complete Binding Dissertation - Inner page : The page which included the name of tutor professor, the subject of dissertation and the date that students submitted the dissertation. - the Signature page of completion for dissertation examination : The page which included the signatures of the chief of committee and committee members.   'Students keep the Complete Binding of Dissertation(Original Version)'   b. Certificates and Complete Binding of Dissertation which are submitted after the deadline cannot be admitted. If the students don't hand in dissertations during the period, Graduate school will handle this as a fail of dissertation examination of this semester. Therefore it's very important to meet the deadline.   2019. 6.   The Dean of Graduate School
Jun 11, 2019
215
MS/PhD Academic
# 4985