msphd

[일반대학원]2019학년도 제 2학기 일반대학원 학적변동 안내([MS/PhD] Guidelines for Enrollment Status Changes, Fall 2019)
2019.08.02
408
5080
2019학년도 제 2학기 일반대학원 학적변동 안내
 
인터넷 신청가능 항목 : 휴학, 복학, 지도교수신청/변경, 석박통합과정 중도포기, 석박통합과정 수업년한단축
 
* 기간 : 201981() ~ 826() 오후 400
 
휴학 및 복학
* 신입생의 경우 첫 학기 휴학은 불가(, 출산휴학, 육아휴학, 군입대휴학, 창업휴학은 가능)
1. 방법 : http://portal.korea.ac.kr 학적/졸업 학적사항 ·복학 신청(대학원)

2. 휴학 종류 및 세부사항
휴학 종류 신청가능
학기단위
재학연한
포함여부
휴학기간
포함여부
증빙서류 비고
군입대휴학 6학기 × × 입영통지서
혹은
복무확인서
-증빙서류 없이 신청 불가
임신·출산
휴학
1학기~
2학기
× × 임신진단서
(45일 이내
발급분)
-증빙서류 없이 신청 불가
-남학생 신청 불가
-최장 1
육아휴학 1학기~
2학기
× × 가족관계증명서 혹은
주민등록등본
-증빙서류 없이 신청 불가
-8세미만 자녀에 해당
-최장 1
창업휴학 1학기 × × 사업자등록증,
사업계획서
-증빙서류 없이 신청 불가
-최장 2(한 번에 2년 신청 불가,
학기마다 승인 받아야 함.
-인터넷 신청불가(학과행정실로 서류제출)
고시합격자
연수휴학
1학기 × 고시합격 및
연수교육
증빙서류
- 증빙서류 없이 신청불가
- 연수원 교육기간 만큼 휴학 가능
-인터넷 신청불가(학과행정실로 서류제출)
일반휴학 1학기~
2학기
없음  
 
 
. 군입대휴학
- 군입대휴학 학기는 학위논문 제출연한에서 제외되며, 입영취소나 연기 등으로 군입대사유가
소멸될 경우에는 7일 이내에 신고하여 군입대휴학을 철회하여야 함.
- 구비서류: (입대일 기재된)입영통지서사본 or 복무확인서 or 병적증명서 중 1.
(병무청 발송 E-mail 포함)
. 군제대복학 : 제대일로부터 1년 안에 복학하여야 함(예시 참조)
(예시) 2019430일 전역자는 20198월과 20202월 두번의 복학기회가 있음. 20208월 복학하려 할 경우 전역일로부터 1년이 초과되어 휴학경과 제적됨. , 20202월까지 복학할 수 없을 경우 필히 20182월에는 일반휴학(전역증 사본이 필요함)원을 제출하여야 함.
- 구비서류: (제대일이 기재된) 전역증 사본 또는 병적증명서 1.
군필자 복학생은 예비군 전입신고를http://portal.korea.ac.kr / 정보생활 / 예비군 전입신고
에서 필히 신청
. 임신·출산휴학
- ‘임신진단서(45일 이내 발급분)’를 첨부하여 신청함
- 1명 출산 때마다 최대 1년까지 휴학이 가능하며, 휴학기간은 학위논문 제출연한에서 제외됨.
. 육아휴학
- ‘가족관계증명서주민등록등본을 첨부하여 신청함
- 8세 이하 자녀 1명당 최대 1년까지 휴학이 가능하며, 휴학기간은 학위논문 제출연한에서 제외됨.
. 창업휴학
- 구비서류: 사업자등록증, 사업계획서
-벤처기업 육성에 관한 특별조치법이 정하는 벤처기업의 창업(기업 대표인 경우에 한함)으로 인한 휴학
. 일반휴학
- 석사2, 박사(박사통합) 3년까지 가능하며, 6개월 또는 1년 단위로 연속하여 연장 가능
- 기 신청기간 종료 후 기간을 연장하고자 할 경우 다시 신청하여야 함
- 학위청구논문심사를 받고자하는 학기에는 반드시 복학 신청하여야 함
- 수료생은 학위청구논문 제출연한에서 제외되는 "출산“, ”육아", "군입대" 창업의 사유로 휴학하는 경우를 제외하고는 휴학할 필요가 없음.

 
자퇴 및 재입학 신청
- 자퇴원서, 재입학원서 제출(인터넷신청 불가)
: 지도교수 및 학과주임의 날인을 받은 후 대학행정실(학과)에 방문하여 제출한다.
- 자퇴, 미등록, 휴학기간 경과 등의 사유로 제적된 자를 대상으로 당해연도 입학정원의 범위 내에서 1회에 한하여 허가 함.
- 재입학자의 재학연한은 최초 입학일로부터 학위청구논문제출연한(석사:6, 박사:10, 통합:12)으로 함.
- 재학연한 내 수료가 가능할 시에만 재입학 가능함.
- 휴학기간은 재입학 전 휴학기간을 합산함.
 
 
재학생 지도교수 변경
- http://portal.korea.ac.kr 학적/졸업 학적사항 지도교수 변경신청
 
전공 변경
- 전공변경허가원(양식)을 작성하여 대학행정실(학과)로 제출
- 수료이후 전공변경 불가
 
신입생 지도교수 신청
- 기간: 92() ~ 6()
- http://portal.korea.ac.kr 학적/졸업 학적사항 지도교수 신청
.박사통합과정 중도포기 및 수업연한 단축신청(조기수료)
 
1. ·박사통합과정 중도포기 신청
. 기간 : 81() ~ 26() (학적변동기간과 동일)
. 방법 : http://portal.korea.ac.kr 학적/졸업 학적사항 석박사통합과정 중도포기 신청 다. ·박사통합과정에 있는 학생이 통합과정의 수학을 포기하고 석사로 변경을 원하는 경우 신청 함.
1) , 이 경우는 과정만 석사과정으로 변경되는 것이며 석사수료요건이 되더라도 통합과정을 포기함과 동시에 석사로 수료하는 것은 아님.
2) 신청한 학기 말에 성적확정 후 수료대상자를 선발 함
(예시) 201981일에 석박사통합과정 중도포기를 한 학생이 2019825일에 수료되는 것이 아님. 현재 학기(2019학년도 1학기)에 중도포기 신청을 한 학생은 석사수료요건을 충족했을 시 2019년도 2학기(2020.2.25.)에 수료하게 됨.
. 수료이후 석·박사통합과정 중도포기 불가
 
2. 수업연한 단축신청(조기 수료)
. 기간 : 92() ~ 20() <등록을 해야 학기가 반영되어 단축신청이 가능함>
. 방법 : http://portal.korea.ac.kr 학적/졸업 학적사항 수업년한 단축신청
. 학기 : 단축범위는 2학기(1) 또는 1학기로 함.
- 2학기 단축 : 6학기 초 학적변동 기간에 신청
- 1학기 단축 : 7학기 초 학적변동 기간에 신청
, 6학기 또는 7학기(해당학기 성적확정 후 수료사정 시점)의 전체 평균평점이 4.0이상만
조기수료 및 졸업이 가능)
 
 
등록금 납부(재무부 공고 참조)
1. 정규 등록 기간 : 2019823() 09:00 ~ 830() 16:00
[http://portal.korea.ac.kr 등록/장학 등록금고지서 고지서 출력] 지정 은행에 납부.

2. 최종 등록 기간 : 2019910() 09:00 ~ 917() 16:00
 
 
 
복학예정자 수강신청
1. 기간 : 819() ~ 21()
2. 방법 : http://sugang.korea.ac.kr/graduate/ 로그인 후 신청
- 2019학년도 제2학기 복학예정자는 학적상태나 등록여부에 관계없이 재학생 수강신청 기간에
수강신청 가능함. (, 2019826일까지 복학절차를 완료하지 않을 경우 수강신청 내용이 자동 삭제됨)
 
 
 
 
 
 
 
2019. 8.
 
 

대 학 원 장

[MS/PhD] Guidelines for Enrollment Status Changes, Fall 2019

The following academic status can be changed online: Leave of Absence, Return to School, Change of Academic Advisor, Withdrawal from Integrated MS/PhD Program, Accelerated Study of Integrated MS/PhD Program

*Period: August 1, 2019  –  August 26, 2019 4:00 pm

 
Leave of Absence and Return to School

First-year candidates are not allowed to apply for a leave of absence in their first semester (Candidates are entitled to pregnancy∙parental leave or leave for military services.)

1. How to Apply: http://portal.korea.ac.kr →  Registration & Graduation → University Registration → Application for Leave of Absence/Return (Graduate School)

2. Classification of Leave
Classification Maximum Duration of Leave Duration of Enrollment Duration of Leave Documentation  Remark
Pregnancy Leave of Absence 1~2 semester × × Pregnancy certificate (issued within 45 days) or Childbirth certificate •Document submission required
•Female candidates only
•Up to 1 year
Parental Leave of Absence 1~2 semester × × Proof of Family Relations or Certificate of Alien Registration •Document submission required
•For children under 8
•Up to 1 year
Professional Leave of Absence (for startup) 1 semester × × Certificate of Business Registration, Business plan •Document submission required
•Up to 2 years (application must be renewed every semester)
•Online Application unavailable (Hard copy submission to the Department Office)
General Leave of Absence 1~2 semester None  
 
A. Pregnancy Leave of Absence
• Submit an application with the attachment of a pregnancy certificate.
• A maximum of one-year leave may be approved for a pregnancy. The duration of leave is not taken into account of the thesis submission deadlines.
 
B. Parental Leave of Absence
• Submit an application with the attachment of Proof of Family Relations or Certificate of Alien Registration.
• A maximum of one-year leave may be approved for a child under 8. The duration of leave is not taken into account of the thesis submission deadlines.
 
C. Professional Leave of Absence (for Startup)
• Submit an application with the attachment of Certificate of Business Registration or a business plan
Act on the Special Measures for the Promotion of Venture Business: a founder of a startup business may apply for a professional leave.
 
D. General Leave of Absence
• Up to 2 years for master’s degree candidates, 3 years for Ph.D. (MS/PhD Integrated) candidates. Application may be extended every 6 months or every year.
• However, if a candidate fails to apply for the extension of leave by the deadline, (s)he must undergo the request process again.
• A candidate must be enrolled in a semester during which the (s)he is seeking the evaluation of a thesis.
• Unless it is a pregnancy leave, parental leave or professional leave of absence, completed research candidates do not have to apply for a leave of absence.
 
Withdrawal of a Degree and Re-admission
1. Submit a hard copy of withdrawal/re-admission application form (online application not accepted)
: Receive approval (seal) from your academic advisor and the Associate Dean, then submit it to the Department Office of Business Administration (KUBS Main Building Room 305).
2. Even if a candidate was academically dismissed as a result of withdrawal, failure to incomplete the enrollment, or failure to return from leave, (s)he is entitled to re-admission (allowed once only), as long as it does not exceed the maximum number of admitted candidates per year.
3. The maximum duration of enrollment for re-admitted candidates is calculated from the admission date to the due date of thesis submission. The duration must not exceed 6 years for master’s degree candidates, 10 years for PhD candidates, and 12 years for MS/PhD integrated program candidates.
4. Re-admission is allowed only when the candidate can complete the degree requirement by the maximum duration of enrollment.
5. The total period of the leave is added up to the date of the candidate’s re-admission.
 
Requests for Academic Advisor Change-Continuing Candidates
1. http://portal.korea.ac.kr → Registration & Graduation → University Registration → Request for Advisor Change
 
Academic Advisor Registration-Commencing Candidates
1. Application Period:  September 2  - September 6 http://portal.korea.ac.kr → Registration & Graduation → University Registration→ Academic Advisor Registration
 
Withdrawal from/Early Completion of Integrated MS/PhD Program 

1. Withdrawal from Integrated MS/PhD Program

A. Period: August 1 – August 26 (equivalent to the enrollment status change period)
B. How to Apply: http://portal.korea.ac.kr → Registration & Graduation→ University Registration→ Withdrawal from Integrated MS/PhD Program

- Eligibility: Candidates who wish to withdraw from Integrated MS/PhD Program and transfer to the master’s degree program.

(Note: The candidate will be transferred to master’s degree program. However, that does not mean the candidate is entitled to degree completion automatically. The candidate must undergo a selection process at the end of semester after the final results are released.)

(e.g.) A candidate who withdrew from integrated MS/PhD program on August 1, 2019 is not eligible for degree completion on August 25, 2019. Since the candidate withdraws from the integrated program in spring semester in 2019, (s)he will be entitled to degree completion on Fall semester in 2019 (Feb 25, 2020).
 
- Candidates are not allowed to withdraw from Integrated MS/PhD program after degree completion.

2. Accelerated Study in Integrated MS/PhD Program (Early Completion)
A. Period:  September 2– September 20  <A candidate must complete the enrollment in the semester to be eligible for accelerated study in the integrated MS/PhD program.>
B. How to Apply: http://portal.korea.ac.kr → Registration & Graduation→ University Registration→ Application for Accelerated Study
C. Semester: applications for accelerated study can either be for two semesters (one year) or one semester.
- Acceleration of two semesters: Apply at the start of the 6th semester, by the deadline of enrollment status change.
- Acceleration of one semester: Apply at the start of the 7th semester, by the deadline of enrollment status change.

The candidate must achieve a GPA of 4.00 or higher in the 6th or 7th semester to be eligible for an early completion or graduation.
 
Tuition Payment (Please check updates from the Financial Department)
 

 
1. Regular payment period:   August 23   – August 30 16:00 
[http://portal.korea.ac.kr → Enrollment/Scholarship→ Tuition Fee Payment → Print Invoice], Make the payment at the designated bank.
2. Final payment deadline:  September 10, 2019  09:00 – September 17 16:00
 
 
Course Registration for Returning Candidates

1. Period: August 19  – August 21  
2. How to Apply: log onto [ http://sugang.korea.ac.kr/graduate/ ] and make the registration
- Returning candidates in Fall 2019 may register for courses during the period designated for continuing candidates, regardless of their enrollment status. (Note: However, if a candidate fails to complete the enrollment status change by August 26, 2019, the saved course registration details will automatically be deleted.)






 
5080