마케팅

유시진 (Shijin Yoo)

LP403
Tel. 82-2-3290-2827
Fax. 82-2-922-0777
shijinyoo@korea.ac.kr
Office Hour : by email appointment
학력
  • 경영학 박사: University of California Los Angeles (UCLA), 마케팅 전공, 1999년  –  2004
  • 경영학 석사: 서울대학교, 전략 및 국제경영학 전공, 1992년  – 1994
  • 경영학 학사: 서울대학교, 1988년  – 1992
경력
  • 고려대학교 경영대학 조교수, 부교수, 교수: 2007년  – 현재
  • 싱가폴 경영대학 (Singapore Management University) 조교수: 2004년  –  2007
  • 대우자동차판매 주식회사: 1994년  – 1999
논문
  • "Exploring the Impact of Strategic Emphasis on Advertising versus R&D during Stock Market Downturns and Upturns" with Jin Kyung Sung and Jimi Park, Journal of Business Research (2019), 94, pp. 56 - 64. (SSCI)
  • "Indulgence versus Restraint: The Moderating Role of Cultural Differences on the Relationship between Corporate Social Performance and Corporate Financial Performance" with Jiequiong Sun, Jimi Park, and Babak Hayati, Journal of Global Marketing (forthcoming).
  • "Value Relevance of Customer Equity Beyond Financial Statements: Evidence from Mobile Telecom Industry" with Yong Bum Choi, Janghyuk Lee, and Yong Keun Yoo, Asia-Pacific Journal of Accounting & Economics, forthcoming (SSCI)
  • “권한 부여와 참여의 시너지: 기아자동차 슬로바키아공자의 혁신 사례”, 여민선, 유원상과 공저, Korea Business Review (2017), 21 (3)
  • "Does the Variance of Customer Satisfaction Matter for Firm Performance?" with Eun Young Lee and Dong Wook Lee, Asia Marketing Journal (2017), 18 (4), pp. 51 - 76.
  • "Effective Demand Lifting through Pre-Launch Movie Marketing Activities" with Tae Ho Song and Janghyuk Lee, Asia Marketing Journal (2016), 18 (3), pp. 1 - 18.
  • "Are Competitive Reactions Changing over Time?" with Jimi Park, Management Decision (2016), 54 (3), pp. 683 - 699. (SSCI)
  • "When Is Servitization a Profitable Competitive Strategy?" with Sunghee Lee and Daeki Kim, International Journal of Production Economics (2016), 173, pp. 43 - 53. (SCIE)
  • "Strategic Delegation, Quality Competition, and New Product Profitability" with Hyun Shin, Jongtae Shin, Joon Song, and Alex Kim, Management Decision (2015), 53 (3), pp. 713 - 729. (SSCI)
  • "구전연구에 관한 문헌적 고찰: 2004 – 2014 국내 마케팅 학술지를 중심으로”, 류강석과 공저, 마케팅연구 (2015), 30 (1)
  • “로열티 포인트 사용행동과 고객생애가치 (Customer Lifetime Value) 분석”, 박대윤과 공저, 한국경영과학회지 (2014), 39 (3)
  • “광고 변동성은 기업 가치와 관련성이 있는가? 한국 기업에 대한 실증분석”, 박지미, 이은영, 박대윤과 공저, 마케팅연구 (2013), 28 (6)
  • “Paths to Success: How Do Market Orientation and Entrepreneurship Orientation Produce New Product Success?” with Jinwhan Hong and Tae Ho Song,  Journal of Product Innovation Management (2013), 30 (1), pp. 44 - 55. (SSCI)
  • “New Product Marketing Strategy: The Case of Binggrae’s ‘a Café la’” with Doo-Hee Lee, Sang Yong Kim, and Minsun Yeu, Asia Marketing Journal (2012), 14 (3), pp. 169 - 184.
  • “Return on Marketing Investment: Pizza Hut Korea’s Case” with Seungil Lee, Management Decision (2012), 50 (9), pp. 1661 - 1685. (SSCI)
  • “광고 투자의 전략적 지향성은 광고의 기업 성과 및 기업가치 증대효과를 조절하는가? 재무제표 자료를 통한 실증분석”, 박대윤과 공저, 마케팅연구 (2012), 27 (1).
  • “열정 + 혁신 + 마케팅 = 신시장 창출: 풀무원 ‘자연은 맛있다’의 생라면 시장 개척 사례”, 주경희, 이두희, 박성연과 공저, 한국마케팅저널 (2011), 13 (3).
  • “판매관성계수와 브랜드 속성의 관계에 대한 고찰,” 차경천과 공저, 마케팅연구 (2011), 26 (3).
  • “기업의 고객 획득 지향이 재구매의도에 미치는 영향: 산업포화도와 시장점유율의 조절효과를 중심으로”, 이혜련과 공저, 전문경영인연구 (2010), 13 (3).
  • “The Impact of Marketing-Induced vs. Word-of-Mouth Customer Acquisition on Customer Equity Growth” with Julian Villanueva and Dominique Hanssens, Journal of Marketing Research (2008), 45 (1), pp. 48 - 59. (SSCI)
  • “A Durable Replacement Model for Symbolic vs. Utilitarian Consumption: An Integrated Cultural and Socio-Economic Perspective” with Seh-Woong Chung and Jin K. Han, Global Economic Review (2006), 35 (2), pp. 193 - 206. (SSCI)
닫기
저서
  • 마케팅원론 (2018, 제7판), 안광호, 하영원, 박흥수와 공저, 학현사 
연구실 소개